11. listopada 2013.

Wine Jam spaja vino s dragim ljudima

wj lucija.jpg
1/4
gastro postao gastro.24sata.hr
Lucija Bilandžić ispričala nam je sve o Wine Jamu, prvom urbanom vinskom okupljanju u Hrvatskoj

Prvi Wine Jam u Zagrebu? Sama najava vinskog događanja u kontakstu jam sessiona koji svakako više vuče na neki glazbeni događaj nego na uobičajene susrete vinara po raznoraznim sajmovima, zainteresirala nas je toliko da smo morali što prije doznati tko stoji iza ovog prvog, kako kažu organizatori, urbanog vinskog okupljanja.

Wine Jam koji će se ove subote (12. listopada) održati u zagrebačkom Hole In One Gastropubu organizirale su divje djevojke, Lucija Bilandžić i Adela Marković, pokretačice projekta Pleasure Seekers Croatia. Cijena ulaza bit će 75 kuna, a povratna kaucija na čašu 25 kuna. Vina deset odabranih vinskih podruma iz Hrvatske i Srbije uljepšat će vam život tijekom izložbe i degustacije vina od 14 do 20 sati. Od 20 sati do 2 ujutro kreće After party s promotivnim cijenama vina na butelje koje ste probali tijekom dana, a za nedjelju je planiran Hangover brunch koji će vjerojatno mnogima dobro doći.

Lucija Bilandžić vlasnica je tvrtke Dva srca i kuhača koja se bavi pružanjem raznih usluga i savjetovanja u gastronomiji. Magistrirala je na Sveučilištu gastronomskih znanosti u talijanskom Pollenzu na programu Kultura hrane i komunikacije. Do sada je već radila na raznim projektima vezanim uz gastronomsku scenu Hrvatske, ali trenutno je najviše posvećena upravo Pleasure Seekersu. Razgovarali smo s njome o samom projektu, što je prvi Wine Jam uopće i koji su njihovi ciljevi u budućnosti.
 

Tko se zapravo krije iza projekta Pleasure Seekers, odnosno organizacije Wine Jama?

"Pleasure Seekers Croatia" je projekt koji razvijam s partnericom Adelom Marković. Željele smo stvoriti priču koja bi obuhvatila našu strast za hranom, vinom i putovanjima te iskoristiti naše dosadašnje iskustvo i obrazovanje. Tako smo došle do ideje da razvijemo brand koji će predstavljati sve ono što smo mi - hedonisti, gladni znanja i žedni užitka. Tu strast želimo podijeliti s drugima. Našim istomišljenicima neprestano nudimo inovativne oblike zabave.Osim toga, angažirane smo na nekoliko konzultantskih projekata u turizmu i gastronomiji. Hoteli, restorani i vinski barovi nas prepoznaju kao rješenje za obogaćivanje njihove ponude i uvođenje inovativnih metoda i usluga, a sve u svrhu povećanja njihovih poslovnih rezultata.

Otkud inspiracija za prvi Wine Jam? Zašto ga zovete prvim urbanim vinskim okupljanjem?

Wine Jam je urbani festival vinske kulture pokrenut u Beogradu od strane Vladana Stanojlovića Kike i Zdravka Brkića. Točnije, to je marketinško-komunikacijsko-kulturološka platforma pokrenuta u Beogradu koja, ispreplitanjem vina i vinske kulture s elementima urbane kulture, na neformalan način korespondira s aktualnim trendovima. Kao što su to idejni začetnici lijepo rekli: "WINE JAM traži put da vino što bolje spari sa suvremenim formama života." Što je zapravo Wine Jam? Recimo, nešto kao jam session vinara. Definicija jam sessiona po Wikipediji je: glazbeni događaj, proces ili aktivnost gdje glazbenici improviziraju bez prethodne pripreme ili dogovora. Jam session glazbenici često koriste za razvoj novih materijala, tražeći prikladnu mjeru ili jednostavno kao razlog društvenog okupljanja i zajedničke zabave i usavršavanja. Zašto onda vinari ne bi mogli jam-ati? To je ono što se u osnovi skriva iza prvog urbanog vinskog okupljanja. Zašto urbano? Wine Jam je drugačiji, opušten, svjež i inovativan u komunikaciji i prezentaciji, a kvaliteta sadržaja je na prvom mjestu - vino igra glavnu ulogu. Wine Jam pozicionira vino kao životni stil šireg kruga urbane populacije. Wine Jam je progresivan, živi i komunicira sa svojom publikom i raste zajedno sa njom.

Kakvu publiku želite okupiti na Wine Jamu, vjerojatno ne ciljate samo na postojeću vinsku publiku?

Ova manifestacija nazvana je Wine Jam kako bi okupila neke nove ljude kojima treba približiti vino. Nažalost, većina vinskih događaja okuplja stalno jednu te istu publiku, a mi želimo upravo te nove ljude. Drugim riječima, poziva se već postojeća vinska publika, ali dovodi i nova, a obje su na "domaćem terenu" jer festival stvara ambijent koji je prilagođen objema ciljnim grupama. U tome je najveći potencijal i snaga Wine Jam-a. Ciljna grupa, pored standardne vinske publike, jesu mladi i oni koji se tako osjećaju (25+ godina), obrazovani, samostalni, komunikativni i opušteni ljudi koji konzumiraju različite urbane sadržaje, ali se ne susreću često s vinom jer imaju dojam da je to prije svega za poznavatelje ili imaju pogrešnu ideju o vinu kao piću koje nije dovoljno "cool" i u skladu sa suvremenim
stilom života.

Želimo okupiti nove eno-entuzijaste sa željom da otkriju svijet vina, bez obzira na geografsko porijeklo, cijenu, broj generacija koje proizvode vino u nekoj vinariji. Sve to ovdje nije važno. Dok svi govore o sparivanju vina i hrane, redoslijedu konzumacije bijelih, rosé, crvenih i pjenušavih vina, mi ovdje promoviramo jedan novi vinski koncept – sparivanje vina s dragim ljudima!

Kojim su kriterijima odabrani vinari koji će se predstaviti (domaći i iz Srbije)?

Vodili smo se već postavljenim kriterijima naših partnera iz Beograda kojima je cilj okupljati male, boutique vinske kuće s prepoznatljivim autorskim potpisom. Osim toga, bitno je i da gore spomenuti podrumi njeguju kult autohtonih sorti.čekujte pordume Adžić, Bibich, Galić, Roxanich, Trapan...

Zašto je za lokaciju događaja odabran baš Hole In One Gastropub?

Hole In One Gastropub (Vlaška 42, Zagreb) jedinstveno je mjesto koje za vrijeme trajanja Wine Jam-a spaja vrhunski gastro užitak s clubbingom. Gastropub je i inače zaista wine friendly mjesto s interesantnom hranom. Obzirom da su otvoreni za nove ideje, brzo smo se našli zajednički jezik.

Kakva će hrana pratiti ovaj vinski događaj?

Vođeni željom da naši jammeri cijelo vrijeme mogu ćibrati (neobavezno jesti), chef Nenad Komes iz Hole In One Gastropuba osmislio je prikladne zalogaje. Na Wine Jam meniju će se naći: onion rings, mini burger s domaćim krumpirićima, kobasica od bizona na prepečencu s karameliziranim crvenim zeljem, gulaš i palenta, tripice sa slanutkom, gourmet pizze koje će se moći kupovati na kriške. Osim toga, u 18h će biti pečen mliječni prašćić kojeg ćemo služiti s francuskom i kumpir salatom.

Sigurno se nećete zaustaviti na ovom Wine Jamu, kakve još događaje planirate u budućnosti?

Nastavljamo s našim redovnim aktivnostima, dakle vinskim radionicama i kušanjima na kojima pokušavamo mladima (i svima koji se tako osjećaju) približiti vinsku kulturu i gastronomiju općenito. Osim toga, postoje planovi da Wine Jam zaživi na nivou Hrvatske. Jedan od naših planova za budućnost uključuje i razvoj gourmet-toura po Hrvatskoj kako bi istaknule bogatstvo hrvatske gastronomske ponude.

Komentari 0
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.