Za zagrebački Cookie Factory malo tko nije čuo, a kroz razgovor s vlasnicima Teom Jurdanom i Tomislavom Poslonom približit ćemo vam njihovo malo carstvo kolača, torti, brownieja i kave. Rođeni Zagrepčani, Tomislav je završio Ekonomski fakultet dok je Teo diplomirao Advertising And Marketing Management u Sjedinjenim Američkim Državama.
Otvorili su tvornicu kolača početkom lipnja prije dvije godina i od tada skupljaju same hvalospjeve. Svojedobno ih je u intervjuu za Gastro.hr, vlasnica branda Torte i to, Martina Bračić izdvojila kao primjer kvalitetnog koncepta u koji se treba ugledati. Odlazak u Cookie Factory na kavu i čokoladni brownie sa sladoledom postao je ritual brojnim sladoljupcima, a svima koji nisu hodočastili ovo mjesto predlažemo da ga posjete imajući na umu njihov slogan Eat here, diet at home.
Koliko je vaše školovanje u Sjedinjenim Američkim Državama pridonijelo razvitku Cookie Factoryja?
Tamo sam imao prilike vidjeti raznolikost ponude. Kao da vam se otvore oči i vidite da ne postoje samo kafići i pizzerije, nego da u krugu od 1000 metara možete birati između 50 različitih restorana iz cijelog svijeta. Prikupio sam nekoliko ideja za koje sam smatrao da bi bile odlične u Hrvatskoj, a pošto me silno vukla nostalgija morao sam se vratiti i pokušati sa svojom idejom o novom brendu te malo proširiti ponudu kod nas.
Kako biste u par riječi opisali što Cookie Factory zapravo predstavlja?
The Cookie Factory je spoj caféa i slastičarnice, tipičnog američkog caféa kojeg možete naći po kvartovima u New Yorku. The Cookie Factory nudi tradicionalne američke kolače originalnih receptura, finu kavu, smoothiese, limunade s malinama ili jagodama i svoj sladoled.
Što sve imate u ponudi i po kojim receptima radite slastice?
Nudimo razne cookije i brownije, cobblers, tradicionalne američke torte, pite, cupcakes, sladolede... Imamo desetak vrsti cookija, sedam vrsti brownija i ostalih kocaka od kojeg je napopularniji Fudge brownie sa sladoledom od vanilije, inače popularnije zvan Brownie à la mode. Grijemo brownie po izboru sa sladoledom po želji. Tu su i apple cobblers, imali smo i Peach, Pear i Plum cobblers no trenutno nije sezona od tog voća. Od torti tu je The Majestic Chocolate Cake u tri sloja, New York Cheesecake prošaran malinama, Carrot Cake - torta s mrkvom i krem sirom, inače savršeni doručak. Zatim imamo Black Velvet Cake - čokoladna torta s narančinom korom i kremom od svježeg krem sira, Hummingbird Cake - tradicionalna američka torta s bananama, orasima i ananasom koja oduševljava svojim okusom, Banana Cream Pie - jednostavna ali vrlo popularna pita s bananama. Cupcakes imamo raznih vrsta, a radimo ih po narudžbi. Recepti su originalni od razno raznih iskusnih prijatelja iz Amerike ali i odavde.
U skoro dvije godine rada kako biste opisali navike Hrvata kada je riječ o slasticama? Koji deserti najbolje idu?
Stariji ljudi teže mijenjaju svoje navike dok mlađi vrlo rado prihvaćaju promjene. Dobro smo prihvaćeni jer ljudi vole i cijene jednostavnost kakve su američke slastice. Gosti se vraćaju te smo sretni što im je fino kod nas. Nismo mijenjali njihove navike, samo smo im proširili vidike i izbor. Svakako je najpopularniji Brownie à la mode - topli brownie sa sladoledom po izboru i jednostavno rečeno ne možemo ispeći dovoljno količina da zadovoljimo sva gladna usta.
Po čemu se Cookie Factory izdaja od ostalih slastičarnica i koliko ste mijenjali ponudu od otvorenja?
The Cookie Factory ne spada u klasične slastičarnice te ju je teško uspoređivati s ostalima. Mi nudimo drugačije stvari i nešto što ne možete naći bilo gdje. Izdvajamo se konceptom i samom ponudom slastica i pića. Shvatili smo s vremenom da svakoj slastici treba vremena da se uhoda. Ponudu smo odmah iz početka prilagodili nama, smanjivali smo šećere i ostale stvari do kojih nismo bili u mogućnosti doći. Od deserata, nismo ništa izbacivali do danas. Imamo stalnu i sezonsku ponuu, kao za Božić i sada za proljeće.
Tko je zaslužan za dizajn interijera i osmišljavanje zanimljivih poruka po zidovima poput Eat here, diet at home?
Dizajn i arhitekturu možemo zahvaliti arhitektima Andrei Hržić Šesnić i Ivanu Frleti te ilustracije Booboo Tannenbaum. Stvarno smo htjeli dočarati američki stil i ugođaj te ga malo prilagodili našem podneblju. Cilj nam je bio dovesti malo američkog duha u Zagreb. Booboo potpisuje sve natpise i crteže, a Eat here, diet at home naš je slogan koji je ona i osmislila.
Čini se kako je Zagreb doživio pravi slastičarski boom. Što mislite o ponudi?
Dobro je da Zagreb proširuje svoju ponudu, ali je problem što neki vole kopirati druge jer nemaju nimalo vlastite kreativnosti. Ameliè nudi francuske kolače, Torte i to nudi cheesecake torte, Vincek tradicionalne naše - važno je naći svoju nišu i odlično je da postoje takva mjesta. Donedavno su svi nudili isto, a u zadnje se vrijeme filtriraju i postaju specifični. Kada smo otvarali, zadatak nam je bio da ponudimo nešto što nitko drugi nema, uključujući i vrste torti.
Planirate li promjene i kakva je budućnost Cookie Factoryja?
The Cookie Factory se planira širiti iz razloga što je trenutno prekapacitiran, ali u tome vidimo i veliki potencijal. Konstantno širimo svoju ponudu ovisno o sezoni, ali mislimo i na druge lokacije gdje bismo mogli ponuditi svoj brend kao i na druge gradove. Promjene, osim ponude kolača, vidimo i u kavama i napitcima a za uzor možemo navesti Starbucks i ostale američke café shopove.
Pročitajte još:
Čokoladne fantazije La Chocolate
Šibenska priča vina i dizajna
Lisnata revolucija u biljkubatoru