Vinska čitaonica je program vinskih edukacija s novim pristupom. Edukacije su namijenjene osobama koje se u svom poslovnom životu susreću s vinskom i ugostiteljskom ponudom, ali i svim vinskim entuzijastima. Pokrenuta je iz želje za unaprjeđenjem kulture stola u Hrvatskoj, kao važnoga segmenta korporativnog bontona. To je prvi edukacijski model te vrste u Hrvatskoj. Radionice su koncipirane na način kako bi sudionici mogli dobiti konkretne informacije i steći potrebna znanja o kulturi stola s osobitim naglaskom na vino.
Radionice su organizirane u restoranu Vinodol ili prostoru klijenta. Organiziraju se u popodnevnim i predvečernjim satima. Mjesto održavanja radionica je izdvojeni prostor jednog od najcjenjenijih zagrebačkih restorana, Vinodol, u samom centru grada gdje na jednoj radionici sudjeluje grupa od maksimalno 12 ljudi. Vina koja se serviraju na radionicama, ona su koja zbog svoje kvalitete, priče i odnosa cijene i kvalitete, organizatori edukacija ocjenjuju vrlo vrijednima. Sva vina koja se predstavljaju moraju biti dostupna u ponudi hrvatskih restorana i vinoteka (s iznimkom posebnih tematskih radionica). Koriste se konkretne vinske karte kao i jelovnici najcjenjenijih poslovnih restorana u Zagrebu i Hrvatskoj, kako bi se na što konkretnijim primjerima mogli dati što učinkovitiji savjeti i napomene.
Projekt su stvarali dvojica vinskih entuzijasta i poznavatelja vina Ivan Salopek i Nenad Trifunović. Nenad Trifunović se putem svog bloga Dnevnik Vinopije u šest godina redovitoga pisanja dojmova o vinima prometnuo u jednog od najutjecajnijih vinskih kritičara u Hrvatskoj. Tijekom godina Vinopija je održao neke od najznačajnijih vinskih radionica u Hrvatskoj. U Vinskoj čitaonici bit će zadužen za vođenje radionica. Ivan Salopek idejni je začetnik i osnivač Vinske čitaonice. Jedan je od malobrojnih s diplomom sommeliera u Republici Hrvatskoj, a sudjelovao je u organizaciji nekih od najznačajnijih vinskih događanja i festivala te surađivao s brojnim hrvatskim vinarima te udrugama vinara.
„O poznavanju kulture stola svojih zaposlenika, poduzeća do sada nisu vodila računa, iako nepoznavanje iste može nanijeti reputacijsku štetu. Kultura stola važan je dio korporativnoga bontona i u nju je potrebno ulagati, kao i u druge vidove poslovnoga usavršavanja.“ rekao je Ivan Salopek na predstavljanju Vinske čitaonice.
O pristupu na radionicama govorio je Nenad Trifunović: „Naš pristup je drugačiji. Polaznici će dobiti skriptu za pročavanje u slobodno vrijeme, međutim niti jedan termin nije konvencionalno predavanje već prava radionica. Cilj je omogućiti polaznicima uvid u vino, odnosno čitanje vina. Metodologija obrade materije involvira polaznika na pravi način i pruža zdrave temelje za daljnje proučavanje vina u smislu kulture stola, a osigurava dovoljno znanja za svakodnevne situacije u poslovnom i privatnom okruženju.“
Radionice:
Poslovično čitanje vina: od 6. do 21. listopada
Poslovično čitanje vina namijenjeno je pojedincima koji žele uložiti u vlastita znanja i poduzećima koja žele uložiti u svoj kadar. Edukacije se organiziraju jednom mjesečno u prostoru restorana Vinodol ili prostoru klijenta. Ukupno trajanje je 6 termina, unutar tri tjedna.
Zahtjevnije štivo: Terroirska vina – Zaista značajna vina: srijeda, 28. listopada
Posebnim radionicama namijenjenim vinskim entuzijastima koji se na ležeran i zabavan način žele upoznati s vinskim trendovima, neotkrivenim sortama, pokrajinama ili sudjelovati na premijernim kušanjima nevjerojatnih vina.
Studeni 2015.: Poslovično čitanje vina
Tematska radionica: Čaše u Vis
Više informacija na Vinska čitaonica