Čaj pije gotovo 90 posto građana Hrvatske starijih od 15 godina, najviše zbog pozitivnih učinaka na zdravlje, a najomiljeniji okusi su šipak i kamilica, pokazalo je istraživanje koje je za Franck provela agencija Hendal tijekom veljače. „Istraživanja ovoga tipa u Francku redovito provodimo jer, uz dobro poznavanje globalnih trendova, očekivanja i preferencije potrošača ključni su za naše inovacije i razvoj novih proizvoda“, rekao je Ivan Jurković, voditelj istraživanja tržišta u Francku koji je predstavio rezultate istraživanja zajedno s Marijanom Pecoja iz Hendala.
„Inovacije i postavljanje tržišnih trendova u kategoriji čaja smjernice su kojih se pridržavamo od samoga početka proizvodnje čaja u Francku koja je pokrenuta davne 1968. godine. Tako smo prvi na hrvatskom tržištu počeli i s proizvodnjom voćnog čaja u filtar vrećicama. Ovu dinamiku poslovanja primjenjujemo i danas, a upravo zahvaljujući takvom pristupu uvjerljivi smo tržišni lider u ovoj kategoriji, kako u trgovini tako i ugostiteljstvu. Naime, Franck bilježi rast u kategoriji čaja gdje u kanalu trgovine, bez diskontera, za razdoblje prosinac i siječanj drži vodeću poziciju s 58 posto količinskog i 57 posto vrijednosnog udjela“, istaknuo je Kristijan Gregorić, izvršni direktor marketinga i razvoja Francka.
Čajoljupci vode brigu o zdravlju i zdravoj prehrani
Tipičan konzument čaja je osoba koja vodi brigu o zdravlju i zdravoj prehrani te najčešće uživa u čaju u mirnom okruženju uz razgovor i druženje s obitelji i prijateljima. Četvrtinu građana riječ čaj najprije asocira na zdravlje, dok ga 12 posto povezuje s toplinom. Pozitivan učinak na zdravlje i pomoć u liječenju prehlade, gripe ili viroze glavni su razlozi konzumiranja čaja, ali veliki broj građana pije ga i zbog ugodnog i finog okusa, te zbog smirujućeg učinka.
Čaj se najviše pije u Sjevernoj Hrvatskoj, a nešto manje u Slavoniji, Lici, Kordunu i Baniji te u Dalmaciji. Podjednako ga vole sve dobne skupine, a nema ni znatnije razlike između žena i muškaraca. I dok se kava najčešće konzumira u društvu, konzumenti čaja ga češće ispijaju sami (46 posto), ali veliki je broj i onih koji ga piju u krugu obitelji (43 posto). Za 11 posto građana čaj je napitak koji se pije u društvu.
Franck je prošle godine predstavio liniju voćnih čajeva "Voćni+Moćni" s egzotičnim sastojcima poput mangosteena i acai bobica, a ovim je povodom organizirao i kušanje dva nova biljna čaja iz linije Tragom prirode - čaj s listovima Kadulje te cvjetovima Lavande.