Atmosfera u posljednja dva mjeseca, koju je suvišno i opisivati, nije pogodovala ni domaćim vinarima. Prodaja vina je u najboljem slučaju opala, ponegdje i stala, ali zato nije stala briga o vinogradima i vinu koje odležava u podrumima diljem zemlje. Srećom u nesreći mogli bismo nazvati poneki višak vremena koji se stvorio, idealan za razradu ideja koje su dosad bile na čekanju.
Dobre vijesti tako stižu iz vinarije Tomić, renomirane hvarske vinarije koja je najpoznatija po proizvodnji Plavca Tomić. Ovo su proljeće iskoristili za redizajn svih etiketa te predstavljanje Tomić Illyricum 2016. – vino iz ekološkog uzgoja s eko markicom.
Nove etikete nakon dva desetljeća
Vinarija Tomić ima prepoznatljiv vizualni identitet; od samog osnutka 1993. godine glavni je motiv na svim bocama profil vinara Andre Tomića. „Smatram da uspješnost dizajna uvelike ovisi o lakoći s kojom etiketa prenosi emociju. Kad u prvom trenu uspiješ privući pažnju kupca, a već u drugom momentu on zna ono najbitnije o tvom vinu, možeš reći da si uspio. Sama ideja da glavnu etiketu, koja je sadržavala puno informacija, sada smanjimo i istaknemo ono najvažnije, odmah nam se svidjela“, rekao je Sebastijan Tomić.
Nove su etikete nešto manje, a u prvom su planu logo Tomić, naziv vina i pripadajuća godina, ali i otok Hvar. Promijenjena je tipografija, a dodane su i polilaminatne ukrasne kapice. Za osvježeni dizajn zaslužan je Nenad Dogan, koji je osmislio i prve etikete ove vinarije.
Zeleni listić za četiri godine upornog rada
Ekološka proizvodnja vina dugačak je i zahtjevan proces koji traje godinama, a preduvjet je pogodan geografski položaj na kojem se ne zadržavaju voda i vlaga i koji ima zadovoljavajuću insolaciju. Nakon što se utvrdi da su uvjeti zadovoljeni, kreće višegodišnje prijelazno razdoblje u kojem se vinari mnogo „druže“ i s kontrolama, ali i administracijom. Sve je ovo prošla vinarija Tomić kako bi za svoj Tomić Illyricum 2016 izborila zeleni listić, oznaku za ekološku proizvodnju.
„Eko markica nam je potvrda da smo nakon pet godina truda i mukotrpnog rada u vinogradu napokon zaslužili oznaku ekološkog vina. Ekološki je pristup višestruko skuplji oblik proizvodnje i ne može se svugdje primijeniti. Zahtijeva znatno više ljudskog rada i suživota s prirodom pa se na kraju svodi na filozofiju života samog vinara“, kazao je vlasnik vinarije Andro Tomić.
Eko markica nagrada je za vinara, a ujedno i široko prepoznatljiv simbol kvalitete – i prestiža. Unatoč tome što je turizam u ovom trenutku bolna tema, nadamo se da neće još dugo tako biti, pa vrijedi istaknuti i da je eko markica podloga za privlačenje ekološki osvještenijih domaćih i stranih turista. „Turisti koji nas posjećuju svakom godinom nam sve više daju do znanja da smo na dobrom putu. Kad čuju da grožđe i masline koje sami proizvodimo dolaze isključivo iz ekološkog uzgoja, ne kriju svoje zadovoljstvo“, potvrđuje Andro Tomić.
Sloganom "Vino se pije na ure, ne na litre" vinarija Tomić svojim kupcima i svima koji uživaju u kulturi vina daje jasnu poruku da u vinu treba uživati i piti ga umjereno. Istim tim sloganom obitelj Tomić sebi svakodnevno nameće visoke standarde kvalitete vina u kojima želi da vinoljupci uživaju. Novi izgled i eko markica potvrda su da ova vinarija uvijek nastoji ponuditi nešto novo te na najbolji način predstaviti sve ono čime se ponosi, bogatu povijest, tradiciju i kulturnu baštinu, pretočene u vina stvorena za uživanje.