Ben Cohen, jedan od osnivača kultnog brenda sladoleda Ben & Jerry’s, ponovno je pokazao da svoj aktivizam ne pušta sa strane čak ni kada naiđe na otpor velikih korporacija. Naime, britanski gigant Unilever, koji je vlasnik brenda, već godinama jasno daje do znanja da se ne želi vezati uz političke ili društvene inicijative - uključujući i palestinsko pitanje.
Upravo zato Ben & Jerry’s još od 2000-tih ima zasebno, neovisno upravno tijelo koje brani njihovu društvenu misiju, što je često dovodilo do trzavica, osobito nakon 2021., kada je tvrtka objavila da prestaje prodavati sladoled na okupiranim palestinskim teritorijima.
Unilever / Magnum stopped Ben & Jerry’s from creating a flavor for Palestine — so I’m doing it
— Ben Cohen (@YoBenCohen) October 28, 2025
myself.
I’ve got a watermelon, an empty pint, and I need your help:
Name the flavor or suggest ingredients
Or design the pint packaging
Tag @yobencohen, @MagnumGlobal use… pic.twitter.com/L3h6Z4Hzw6
Odlučio sve napraviti nevezano uz brend
Sukobi su se nastavili i ove godine, a kulminirali su kada je Unilever blokirao ideju da kreira sladoled posebnog okusa, posvećen Palestini. Cohen se tada odlučio na - DIY pristup. Ako ga već ne smije napraviti pod etiketom brenda Ben & Jerry’s, odlučio ga je napraviti ga sam, uz pomoć ljudi koji dijele njegove stavove i vrijednosti.
"Unilever / Magnum spriječili su Ben & Jerry’s da napravi okus za Palestinu, pa ću ga napraviti sam. Imam lubenicu, praznu posudu i trebam vašu pomoć: predložite ime okusa, sastojke ili dizajn pakiranja", napisao je Cohen još krajem listopada na društvenoj mreži X.
Simboličan sladoled od lubenice
Lubenica - koja je postala globalni znak solidarnosti s Palestinom, pretvorena je tako glavni okus novog, aktivističkog sladoleda. U videu koji je objavio, Cohen naglašava i ljudsku dimenziju cijele inicijative:
"Ovo što radim je vrlo važno. Patnja palestinskog naroda u posljednje dvije godine je nezamisliva. Primirje je dobrodošlo olakšanje, ali pred nama je još puno posla. Palestinci i dalje žive pod okupacijom, trpe posljedice dugogodišnjeg stradanja, a najteže je, kao uvijek, djeci", poručio je Cohen.
Magnum je za Guardian kratko izjavio kako "nije pravo vrijeme za lansiranje takvog okusa“. No Cohen se nije zaustavio. Prije dva tjedna predstavio je pobjedničku ideju koju je kreirala korisnica X-a @laurab1226: sladoled od lubenice, mente i čokolade. Sada preostaje još samo pronaći savršeno pakiranje.
Natječaj za dizajn je i dalje otvoren - dovoljno je označiti profile @yobencohen, @magnum te dodati hashtagove #FreeBenAndJerrys i #JusticeForPalestine kako bi svaki novi prijedlog dizajna mogao ući u uži izbor.