Taste the Mediterranean od 4. do 9. listopada ponovno će u Splitu okupiti više od 40 vrhunskih stranih i domaćih chefova, nagrađenih Michelinovim zvjezdicama, Gault&Millau kapicama i drugim važnim kulinarskim priznanjima. U pet dana trajanja Festivala, vrhunski chefovi iz Italije, Francuske, Japana, Maroka, Slovenije, Španjolske, Švedske i Hrvatske, zajedno s chefovima domaćinima kuhat će svoje delicije u 22 splitska restorana domaćina: Adriatic Sushi&Oyster Bar, Artičok, Bokeria, Central-Hotel Santa Lucia, Chops Grill-Steak&Seafood, Corto Maltese, Dujkin dvor, Dvor, Mazzgoon, Méditerranée-Hotel Ambasador, Noir, Noštromo, Olive Tree, Pandora Greenbox, Pinku Fish&Wine, Štorija, Šug, Zinfandel, Zoi, Zona, Zora bila, Zrno Soli.
Na fotografiji: chefovi Fabricio Vežnaver - brand ambasador Tommy, Zlatko Marinović - Noštromo, Sandra Tahirović - Zora bila, Ivica Katić - Ambasador i Marko Đurašević - Olive Tree
Brojnim turistima, a osobito domaćem stanovništvu omogućit će uživanje u mediteranskim specijalitetima praćenim odgovarajućim vinima Dalmacije, Kvarnera, Španjolske i Italije. Gostujući chefovi održat će u školi Oliva Allegra 15 masterclassova za učenike ugostiteljskih škola te za profesionalce, a uz druge ugledne goste iz svijeta gastronomije sudjelovat će i u panel raspravama, promocijama knjiga za djecu, te atraktivnim edukativnim radionicama za posjetitelje festivala. Središnja događanja festivala održavat će se u Ambasadoru, jedinom splitskom hotelu na Rivi, s 5 zvjezdica, simbolu tradicije i ekskluziviteta.
“Čast nam je što imamo priliku biti domaćini ovako iznimnom događanju i vrhunskim chefovima, eno i gastro stručnjacima i ključnim osobama iz svijeta turizma jer sliku našeg hotela gradimo upravo na vrhunskoj usluzi i gastronomiji, te opuštenom i ugodnom boravku u skladu s načelima održivog turizma. Iz programa bih izdvojio večeru 5. listopada kada će španjolski chef Adur Arrieta i naš chef Ivica Katić pripremati fuziju okusa Mediterana. Jako smo ponosni i što će upravo u našem hotelu prvi put u Splitu kuhati chef Roberto Cerea čiji restoran Da Vittorio ima 3 Michelin***, a nagrađeni chef će ovdje održati i masterclass”, rekao je Stipe Medić, mladi direktor Ambasadora.
Na fotografiji: Alijana Vukšić - direktorica TZ Split, gradonačelnik Ivica Puljak, Dubravka Tomeković Aralica - TTM, Montserrat Perez Ripoll - Veleposlanstvo Kraljevine Španjolske i Stipe Medić - direktor hotela Ambasador
Kraljevina Španjolska već treći put je zemlja partner festivala, a Montserrat Pérez Ripoll, iz gospodarskog i trgovačkog ureda Veleposlanstva Kraljevine Španjolske u RH predstavila je program za Španjolski dan u Splitu na kojem će se nuditi delicije, vina i ekstra djevičanska maslinova ulja, koja će na posebnoj degustaciji predstaviti dr.sc. Mirella Žanetić.
Program će imati i mnoštvo radionica, od kojih je posebno atraktivna “Začini i mirisi” o korištenju istih egzotičnih začina iz ponude Nadaline u parfemima Ormonde Jayne, jelima chefa Marka Đuraševića, koktelima Marka Vitala i Marijana Maksana, te slasticama Keiko Nagae.
Knjiga “Divlji pijat” - djelo učenika Srednje škole Bol na Braču bit će predstavljena u Prokulturi - opservatoriju kulturnih politika Split, a francuska chefica Flora Mikula i hrvatska chefica Vesna Miletić govorit će o korištenju samoniklog bilja u kulinarstvu. Prvašićima je namijenjena promocija slikovnice “More je tvoj najbolji prijatelj” švedskog autora Lasse Åberga, u Kazalištu lutaka, a odraslima će koristiti predavanje “Hranom protiv bolesti dr. Meri Bura.
U subotu 8. listopada, u organizaciji TTM -a i trgovačkog lanca Tommy - premium partnera festivala - održat će se natjecanje mladih kuharskih pripravnika, čija će jela ocjenjivati međunarodni žiri, predvođen chefom Fabricijom Vežnaverom te predstavnicima francuske udruge Gourméditerranée i festivala Food In Sud.
Ekskluzivne vinske degustacije na festivalu će voditi vrsni poznavatelji vinske scene Alen Gulan, Siniša Koceić i Rajner Rogulj iz splitskog Vinolikea, te Ivica Ukić iz hotela Ambasador.
Panel rasprave “Uloga gastronomije u razvoju održivog turizma”, “Hospitality - kako postići uslugu za pamćenje uz nedostatak educiranog osoblja” te “Goruće teme turizma” okupit će strane i domaće stručnjake među kojima su Željana Zovko, Gabriel Vasquez, Rudi Štefan, Stipe Čogelja, Marie-Hélène Amsallem, Phillipe Zerah, te drugi brojni splitski ugostitelji.
“Veseli nas da je festival Taste the Mediterranean uvodna manifestacija u Mjesec gastronomije te će svojim bogatim programom doprinijeti produženju turističke sezone i afirmacije grada Splita i Splitsko dalmatinske Županije kao poželjne destinacije za hedoniste. Svake godine sve više splitskih restorana uključuje se u program Festivala, što je najbolji pokazatelj da je struka prihvatila Taste the Mediterranean te da u njemu vidi potencijal za razmjenu iskustava i podizanje kvalitete” - rekla je Dubravka Tomeković Aralica, izvršna direktorica TTM festivala.
Mjesec gastronomije posjetit će i Leonor Espinosa, najbolja chefica svijeta prema izboru 50 Best, koja u Hrvatsku dolazi na poziv inicijative Mediterranean Women Chfes. Kroz svoju zakladu FUNLEO što je vodi s kćeri Laurom Hernandez, Espinosa svoju profesiju spaja s društvenom odgovornošću, a o tome će govoriti i u Splitu 21. listopada.
“Splitski restorani kao i hotelski restorani glavni su sudionici u promociji gastronomije našeg grada, a atraktivnim mediteranskim jelovnicima na svoj će način najbolje predstaviti tradicionalne, i pomalo zaboravljene specijalitete Splita i Dalmacije. Tom će ugođaju doprinijeti i Vinski festival što će se 14. i 15. te 21. i 22. listopada odvijati na Peškariji, a na njemu će lokalna vina i maslinovo ulje predstaviti Turističke zajednice Kaštela, Omiša, Vrgorca i Marine”, rekla je Alijana Vukšić, direktorica TZ Split, te u sklopu Mjeseca gastronomije još je najavila i Dane turističke škole u Splitu, gostovanje i kulinarski show TZ Kantona Sarajevo, te za kraj Split Grand Gourmet Škmer - natjecanje barista, barmena i konobara.
Na fotografiji: splitski poduzetnici Marinko Biškić - Nadalina , Daniell Nikolla - Corto Maltese i Luka Bokavšek - Bokeria
“Kad je nešto dobro za građane, bit će dobro i za goste. Vjerujemo da će jedna manifestacija postati velika ako je prihvate i građani Splita. Bilo bi lijepo da i oni koji ne žive od turizma, dobiju priliku uživati u ponudi Grada i da osjete dobrobit od gastronomije. Često se ljudi pitaju: koji je najvažniji sastojak mediteranske kuhinje, pa obično uslijedi odgovor da je to maslinovo ulje. No najvažniji sastojak je užitak u jelu napravljenom od dobrih namirnica” - rekao i Ivica Puljak, gradonačelnik Splita.
Kao što Ingrid Badurina Danielsson, direktorica festivala Taste the Mediterranean uvijek ističe, “njegova je glavna odrednica očuvanje mediteranske kulturne baštine i načina života, razmjena iskustava i edukacija profesionalaca ali i publike. Moto festivala već deset godina je - dobra hrana, dobro vino, dobra zabava - u Mjesecu gastronomije u Splitu svega toga neće nedostajati.“
Trgovački lanac Tommy je premium partner festivala Taste the Mediterranean treću godinu za redom. Tommy surađuje s gotovo svim značajnim domaćim proizvođačima te da to namjerava raditi i dalje. "U ukupnom asortimanu zastupljenost domaćih proizvoda je preko 70%, a u nekim kategorijama, poput svježih proizvoda, voća i povrća ona je stopostotna. Naša je strateška orijentacija stimulacija domaće proizvodnje i poticanje domaćeg gospodarstva, pri čemu također očekujemo da domaća proizvodnja bude bolje organizirana, konkurentna i da ponudi kvalitetan proizvod u dovoljnim količinama'', poručili su iz Tommyja.
Zajednički cilj je približiti restoranima svježu, domaću proizvodnju u svakom trenutku, kao što su primjerice domaći pekarski proizvodi Bobis, što Tommy kao trgovački lanac ima i može ponuditi, kao i svojim kupcima. Zdrava hrana je smisao života, a mediteranska hrana je upravo to.
Festival Taste the Mediterranean održava se pod pokroviteljstvom Ministarstva turizma i HTZ-a, Splitsko-dalmatinske županije, TZ Splitsko-dalmatinske županije, Grada Splita i TZ grada Splita.
Sudjelovanje na radionicama, predavanjima i panelima za sudionike je besplatno, dok se večere i kulinarski masterclassovi naplaćuju prema cjeniku koji zajedno s programom i sudionicima možete pronaći na web stranici festivala, a sve vijesti bit će objavljivane i na društvenim mrežama, kao i na Tommyjevim društvenim mrežama Facebook, Instagram, LinkedIn i YouTube.