Dražen Zeljković do prije godinu dana većinu je vremena provodio za kompjuterom, fokusiran na reklame, animacije i filmske efekte, a sada radi podjednako minuciozan i kompleksan posao – u stalnom pokretu. Vlasnik je brenda CHOZEN i one man band; osim što ručno temperira čokoladu, radi punjenja i boja čokoladne bombone, samostalno prima narudžbe, dostavlja pakete i vodi društvene mreže.
Velika je ovo promjena, ali iz priče smo stekli dojam da je CHOZEN nekako odabrao njega, a ne obratno. „Prije dvije sam godine bio u potrazi za čokoladom s manje šećera i kupio sam pakiranje od dva i pol kilograma. Kako sam imao hrpu čokolade, počeo sam istraživati po Internetu što sve mogu napraviti. Naučio sam je temperirati, oblikovati u bombon ili pločicu i apsolutno sam se zakačio“, pojasnio nam je Dražen.
Zbog neočekivanog je hobija putovao po Europi, sudjelovao na radionicama renomiranih pastry chefova, poput Andreyja Dubovika i Ramona Morata, i gotovo da više nije imao izbora. „Toliko me čokolada povukla da sam jednostavno morao krenuti u proizvodnju“, kazao nam je.
Peace of Chocolate
Uživanje u Draženovim čokoladnim bombonima je gustativno je i vizualno iskustvo. Onima koji pažnju obraćaju na dizajn, otvaranje pakiranja bit će čisti hedonizam. Za pakiranje, logo i samo ime zaslužna reklamna agencija Imago, koja je zaista odradila odličan posao.
Naziv je stopljenica riječi chocolate i zen, simbol mira je ukomponiran u logo, a slogan je "Peace of Chocolate". Poruka je brenda kako čokolada ima smirujuć, možda i katarzičan, efekt, a sve unutar ove jedinstvene kutijice to i potvrđuje.
U pakiranju je 12 ručno rađenih čokoladnih bombona, po dva od svake vrste, složenih u primamljivu kompoziciju koju smo s mukom narušile. Isprobale smo svih šest, ali karamela s kardamomom i limetom naš je apsolutni favorit. Okusi postepeno dolaze do izražaja, najprije pistacija pa karamela s kardamomom, a na kraju i vibrantna limeta koja dugo ostaje u ustima.
Bomboni sa Speculaas keksom i džemom od maline te lješnjakom prikladni su za klasičare, dok će suncokret i kim te kombinacija lješnjaka i kukuruza više odgovarati onima koji vole prstohvat soli u svom desertu. Posljednji pak bombon, punjen karamelom i kikirikijem, služi kao comfort food u jednom zalogaju.
Dakle, Dražen nije samo umjetnik s airbrushom, već je vrlo vješt u spajanju okusa i postizanju odgovarajuće teksture. Nijedan nam bombon nije bio ni pretvrd ni premekan, vanjski je sloj čokolade bio sjajan i pucao je, a punjenja su bila kremasta i punog okusa. Imale smo priliku pratiti i cijeli proces pripreme eksperimentalnog čokoladnog bombona s redukcijom soka od naranče i mliječnom čokoladom, zbog čega nam je svaki sljedeći zalogaj bio još veći gušt.
U pripremi...
Osim standardnog pakiranja sa šest okusa, trenutno je dostupna i specijalna edicija za Valentinovo s novim okusima i prikladnom dekoracijom. "Sama kutija ostaje ista, i koristit ću je za sve čokoladne proizvode, ali za ovu sam priliku pripremio dva nova dizajna bombona. Izvedba je kompleksnija pa ću se zadržati i na dva okusa", pojašnjava.
Foodieje će uskoro pokušati privući i čokoladnim pločicama s nekoliko kremastih slojeva – punjenjem od limete i pistacije, lješnjaka, kokica te karamele s kardamomom. Pločice su zapravo simbolična suma njegove premijerne edicije čokoladnih bombona, a i prava su rijetkost na domaćem tržištu craft čokoladnih deserata.
Kroz priču je spomenuo i liniju bombona s ganacheom, kao i mogućnost kolaboracije sa servisima za dostavu, ali oprezan je u najavama. Budući da je CHOZEN pokrenuo prije nešto više od mjesec dana, najprije treba pronaći svoje mjesto na tržištu i pridobiti širu javnost. S obzirom na veliki interes na društvenim mrežama, rekle bismo da je na dobrom putu.
Zasad se CHOZEN proizvodi mogu naručiti putem Instagrama, po cijeni od 130 kuna, ali u procesu izrade je i web shop. Ako planiraš uskoro pribaviti svoje pakiranje, uputno je znati da čokoladni bomboni trebaju stajati na sobnoj temperaturi i da im je rok trajanja otprilike dva mjeseca.
Dražen ih na području Zagreba dostavlja sam pa je izgledno da ćeš ih preuzeti, doslovno, iz prve ruke. Upravo u neposrednosti i jest čar malih brendova s velikom pričom i zdravom dozom ambicije.