Špajza 24. lipnja 2022.

Kultnoj splitskoj konobi i domaćoj spizi gosti se vraćaju već 41 godinu!

1/4
Privatni album: Željko i Marija Bašić, vlasnici kultne splitske Konobe 'Kod Joze'

Powered by:

gastro postao gastro.24sata.hr
Konoba 'Kod Joze', priznat će vam to i rođeni Splićani (iako bi najradije ovu gastronomsku 'tajnu' sačuvali samo za sebe) mjesto je u kojemu se zadnja četiri desetljeća nudi isključivo autohtona dalmatinska spiza.

I dan-danas su među najtraženijim jelima zelene manistre, hobotnica i dimljena tuna, morska rižota, njokice s kozicama i tikvicama, mesna i riblja jela te neizbježne peke, otkriva vlasnik Željko Bašić.

Splitska gastro scena još je prije pandemije konkurirala za jednu od najjačih domaćih destinacija, a nakon vraćanja u 'normalu' i na početku nove turističke sezone svi očekuju da će preuzeti primat po kvaliteti i raznovrsnosti ponude.

U uvjetima kada se trendovi mijenjaju i traži inovativnost, pandemiji i gospodarskoj krizi usprkos, o jednoj se splitskoj konobi i dalje priča s oduševljenjem, a usmene preporuke jamče joj stalne goste. Konoba 'Kod Joze', priznat će vam to i fetivi Splićani, mjesto je kojemu se ljubitelji fine hrane vraćaju već 41 godinu!

 | Author: Konoba 'Kod Joze' uređena je u autohtonom dalmatinskom stilu

 | Author: Ako si u Splitu, svrati u konobu "Kod Joze".

Prvi u Splitu počeli nuditi zelene manistre na jelovniku

"Tvrdoglavo guramo domaću kuhinju, od marendi do večera", s osmijehom kaže vlasnik Željko Bašić, koji je konobu naslijedio od oca Davora. Zanimljivo je kako je njegov otac, davne 1981. godine, preuzeo ugostiteljski objekt od Joze Tolja, povratnika iz Los Angelesa i zadržao izvorno ime. 'Kod Joze' se od prvog dana nudi isključivo domaća dalmatinska spiza, svježa riba, pršut… sve ono autohtono po čemu je Dalmacija 'opjevana' u svijetu. "Premda današnje vrijeme dobrim dijelom podrazumijeva prilagodbu gostima i njihovim navikama, mi i u tom dijelu namjerno nastojimo raditi u suprotnom smjeru - plivajući uzvodno. Odnosno, želimo tim istim gostima pokazati našu tradiciju i kulturu življenja. Mislim da je svakom putniku želja upoznati i naučiti nešto o sredini do koje ga je put doveo, pa će na taj način odnijeti sa sobom trajniju uspomenu od trenutnog okusa jela koje je probao. Što se ponude tiče držimo se radije svoje ideje nego da pratimo trendove i ganjamo klikove tako da smo u tom smislu namjerno 'zaostali'", objašnjava Željko.

Goste oduševljava upravo činjenica da se 'Kod Joze' već 41 godinu nudi sličan jelovnik kao s početaka – prvi su u Splitu počeli nuditi zelene manistre na jelovniku, a i dan-danas su među najtraženijim jelima hobotnica i dimljena tuna, morska rižota, njokice s kozicama i tikvicama, kao i mesna i riblja jela te neizbježne peke (teleće, janjeće, od hobotnice i slično).

 | Author: Meso ili riba, uz razne priloge, ispod peke najtraženije su jelo

'Bolji si ugostitelj što ti se gost prije vrati'

Ne kaže se uzalud da turisti više pamte mjesta gdje su dobro jeli nego ljepote koje su vidjeli, pa se 'Kod Joze' i danas vraćaju stranci koji su ovdje nekada davno kušali domaću spizu. I nije samo kvaliteta i svježina jela ono što ih je oduševilo, nego i gostoljubljivost i prihvaćanje svakog gosta kao dijela obitelji. Tome svjedoči i njihova nedavna objava na Instagramu računa starog 35 godina, a koji im je poštom poslao jedan redoviti gost. Izlizani komadić papira dokaz je kako se isplati držati svog puta, a probudio je kod Željka mnoge sentimentalne uspomene na oca i dane kada je kao dječarac trčao po restoranu i pomagao osoblju. Zanimljivo je kako se doslovno preko puta konobe nalazi rodna kuća Željkove majke pa je nekako i logično da se u Sredmanuškoj ulici 4, nedaleko od splitskih Zlatnih vrata, svi osjećaju kao doma.

Kod Joze | Author: Kod Joze' i danas vraćaju stranci koji su ovdje nekada davno kušali domaću spizu
Na pitanje koja je tajna uspješnosti konobe, posebno ako se uzme u obzir probirljivost gostiju i različiti ukusi, Željko Bašić odgovara:
"Što se probirljivosti tiče volim prihvatiti izazov pa i 'najgrintavijeg' gosta pokušati odobrovoljiti - to mi pruža neizmjerno zadovoljstvo. To nam, naravno, ne uspijeva svaki put, ali u većini slučajeva pođe nam za rukom i to mi je osobno jedan od većih motiva zbog kojih se i bavim ovim poslom. Svima, kada izlazimo negdje nakon nekog vremena, dolazi do zasićenja, a moj je moto 'bolji si ugostitelj što ti se gost prije vrati'"

Pandemija i kriza kao upozorenje da se okrenemo jedni drugima

Gospodarska kriza i pandemija ostavile su traga na svima, pa su se i u konobi 'Kod Joze' morali prilagoditi situacijama koje su poprilično uzdrmale cijelo društvo.
"Nemoguće je iz moje perspektive tražiti povratak izgubljenog i na to radije gledam kao na novi početak i povratak na 'tvorničke postavke'. Svi bi se trebali zamisliti i vidjeti koliko smo u stvari ovisni jedni o drugima. Ovakva vremena pokazala su nam da je potrebno da se okrenemo jedni prema drugima a ne jedni od drugih, no to se danas čini pomalo utopijskim razmišljanjem“, iskreno priznaje.

 | Author: Uz finu hranu u konobi 'Kod Joze' njeguje se i ponosno pokazuje sva raskoš hrvatske povijesti
Najvećim uspjehom smatra činjenicu da nitko od njegovih radnika nije dobio otkaz, a s obzirom da neki zaposlenici u konobi rade i više od 20 godina to mu daje duševni mir!
"Od ovog ljeta očekujem da zaboravim na prošla dva ljeta, a što se ponude tiče volio bi kada bismo što manje bili podložni vanjskim utjecajima,a da se sav trud uloži u njegovanje našeg domaćeg načina života - i prehrane i kulture i svega drugog. Mislim da bismo na taj način kao cjelina puno više profitirali jer zaista imamo mnogo za ponuditi. I ne samo kao ljetna destinacija nego nam se općenito nudi mogućnost napredovanja svih segmenata društva. Bilo bi divno biti ponosan kao mali Splićanin, Dalmatinac i Hrvat“, zaključuje Bašić.

Prilagodba trendovima – tamo gdje su neophodni

Konoba 'Kod Joze' zapravo je najbolji pokazatelj kako se može njegovati autohtonost i biti odan tradiciji kada je izbor jela i ambijent u pitanju, no isto tako kako se može prilagoditi novitetima i trendovima – tamo gdje je to neophodno. Naime, kako bi ostali konkurentni na tržištu tijekom pandemije su uveli dostavu jela na kućne adrese, a uveli su i mogućnost plaćanja karticama te besplatan Wi-Fi za goste. Kao najpouzdanijeg partnera u tome su odabrali A1 Hrvatsku koja je, prema mjerenjima korisnika na platformi Speedtest kompanije Ookla, daleko najbrža fiksna usluga u Hrvatskoj.

Ugostiteljima koji odaberu usluge A1, poput Željka Bašića, poslovanje je uveliko olakšano jer A1 malim poduzetnicima nudi uslugu Fiskal1 - kompletno blagajničko rješenje prilagođeno potrebama poslovanja koje osigurava jednostavnost i fleksibilnost. Uz najkonkurentniju fiskalnu uslugu, A1 nudi povezivost na sigurnoj i pouzdanoj fiksnoj i mobilnoj mreži.  A1 fiksna usluga je dokazano najbrža u Hrvatskoj, a ako se odlučite za mobilnu uslugu dobivate neograničene razgovore u svim tarifama, 5G te neograničen internet!

Komentari 0
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.