21. siječnja 2016.

Vinska čitaonica: Praznik za ljubitelje najboljih vina

vinopija
1/2
foto: Promo
gastro postao gastro.24sata.hr
Volite popiti čašu dobrog vina, ali biste uz nju i popričali o sorti, godini, terroiru... Ako želite proširiti svoje vinske horizonte, upoznati vinske znalce i popričati uz gutljaj nektara - vrijeme je da posjetite Vinsku čitaonicu. Za detalje smo upitali Ivana Salopeka, voditelja i predavača.

Dragi Ivane, otkud ljubav prema vinu?

Dragi Riba, ljubav prema vinu razvijala se postepeno. Od tinejdžerskih godina i upoznavanja s probranim supstitutima za vino pristupačnih cijena, zaključio sam da mi takvi napitci ne odgovaraju. Odlučio sam se posvetiti vinu i pronaći ona koja bi rado pio. Zaintrigiralo me vino općenito i krenuo sam sve više čitati o njemu. Proučavanje nije prestajalo, a interes je samo rastao. Zbog toga sam se odlučio upisati i tečaj za sommeliera pri Hrvatskom sommelier klubu i položio sva tri stupnja. Tim zanimanjem se nikada nisam namjeravao baviti, no htio sam dobiti što više meni interesantnih informacija i pogleda na vino. Mnogo vremena, novca, kilometara i stranica kasnije, mogu reći da sam shvatio što tražim u vinu, a interes i ljubav samo postaju još veći. Fascinira me vino zbog svoje raznolikosti, izmjenjivosti, razvoja, a pogotovo utjecaja na čovjeka koji u njemu uživa. Mislim da se ni ti kao deklarirani pivopija nećeš naljutiti ako kažem da je taj fermentirani sok od grožđa jedino piće koje može na takav način utjecati na raspoloženje i emotivno stanje čovjeka, štoviše, oplemeniti ga.

Gdje ste sreli vinopiju i kako je došlo do pokretanja Čitaonice?

Radeći u odnosima s javnošću, imao sam priliku surađivati s brojnim poslovnim ljudima i pohoditi poslovne sastanke od kojih je velik dio bio u restoranima. Fasciniralo me kako ni ljudi koji na dnevnoj razini s kolegama i klijentima pohode razne restorane, ne ulažu u vlastitu kulturu stola. Većina se ni ne trudi pronaći vino koje bi im zaista odgovaralo uz ono što izaberu s menija. U takvim situacijama ti ljudi ne prikazuju samo vlastitu kulturu stola, već i predstavljaju svoje poduzeće. Zbog toga je važno osvijestiti da je i poznavanje kulture stola zapravo dio poslovnog bontona, u koji bi poduzeća trebala ulagati, kako ulažu i u druge aspekte poslovnog unaprjeđenja svojih zaposlenika.

Vinopiju, odnosno Nenada sam upoznao zapravo isto preko posla, kako sam često radio u F&B segmentu, tako smo često bili u kontaktu. Počeli smo se i privatno družiti te zaključili da imamo vrlo sličan pogled na vino.

Kada sam mu predložio suradnju i ideju oko Vinske čitaonice, vrlo brzo smo se dogovorili i počeli razrađivati module, pristup, vina i sve detalje. Tako je postavljen temelj Vinske čitaonice, kakva danas funkcionira, ali se nastavlja unaprjeđivati, prema povratnim informacijama koje dobivamo od polaznika i ljudi s kojima imamo priliku družiti se na radionicama.

O čemu se tu točno radi?

Vinska čitaonica svojevrstan je poligon za različite projekte u svijetu vina i gastronomije. Osim edukacija, Vinska čitaonica bavi se i savjetovanjem, prvenstveno komunikacijskim, organizacijom događanja i sličnim. Važno je samo da su projekti zanimljivi, a da su vezani za eno-gastro svijet. Kako nam je cilj doprinijeti razvoju kulture stola u Hrvatskoj koliko god možemo, naš fokus zasad je na edukacijama i radionicama koje organiziramo.

Naš glavni edukacijski model sa šest termina radionica je Poslovično čitanje vina, na kojima učimo kako pravilno čitati vina. Radionica je netipična i drugačija: nemamo prezentacija, umjesto toga imamo puno čaša, 33 vina i Nenada koji vodi kroz cijelu priču. Ljudima je nakon posla dovoljno gledanja u sitna slova, koja neće uopće memorirati. Polaznici dobivaju i skriptu, ali na radionicama se zapravo sve nauči kroz čašu i vino u njoj. Mi smo tu samo da odaberemo najbolja vina za ono što želimo prikazati i usmjeravamo ljude, koji zapravo sami sve ispravno zamijete i zapamte na ispravan način. Nakon što prođemo osnovne gradivne komponente vina, kako se one osjećaju i odakle dolaze, bavimo se različitim stilistikama i vinima iz najznačajnijih vinskih pokrajina. U završnom modulu zapravo imamo krunu svega, a to je uparivanje vina i hrane. Više informacija može se naći ovdje.

vino | Author: Promo foto: Promo

Baš smo ovaj tjedan krenuli s prvom grupom u 2016. godini. Svi koji žele, slobodno se mogu prijaviti za radionice u veljači, ožujku i nadalje.

Uz Poslovično čitanje vina imamo i tematske radionice, koje organiziramo pod nazivom Zahtjevnije štivo. Svaki mjesec organiziramo novu tematsku radionicu. Teme su raznolike i, barem nama, zanimljive. Dosad smo organizirali radionice Terroirska vina gdje smo se bavili nekim od ponajboljih europskih vina koja uspijevaju prikazati terroir s kojeg dolaze, Čaše u Vis gdje smo probali osam vina s ovog čudesnog otoka, koji nažalost nije toliko u fokusu, barem kada govorimo o vinima. Posljednja radionica koju smo organizirali uoči Božića bila je Bordoške kupaže iz Hrvatske, gdje smo imali priliku naslijepo probati 10 vina s cabernet sauvignon-merlot bazom. Ne treba ni spominjati da su brojna vina s te radionice neka od najcjenjenijih etiketa Hrvatske.

Organiziramo i radionice za strance na engleskom jeziku – Prijevod hrvatskih vina, čija je tema, najčešće, upoznavanje s vinima Hrvatske.

Fleksibilni smo, tako da u slučaju interesa klijenta, možemo osmisliti i formirati radionicu prema njegovim napomenama, na svoj način.

vino | Author: Promo foto: Promo

Kako često su radionice i gdje se odvijaju?

Jednom mjesečno organiziramo Poslovično čitanje vina (svih šest termina) te jednu tematsku radionicu, dok radionice na engleskom organiziramo na zatijev klijenta. Naša baza je u restoranu Vinodol, u centru Zagreba. Vinodol smo odabrali zbog odlične lokacije, omiljenosti u poslovnim krugovima, ozbiljnom promišljanju vina i prostoru koji je idealan za ono što smo osmislili. Radionice možemo održati i u drugim prostorima, u dogovoru s klijentom.

Koje su cijene, i što se za to dobije?

Cijena za svih šest termina Poslovičnog čitanja vina je 1.650 kuna. Cijena podrazumijeva sudjelovanje na svih šest vođenih radionica, 33 pomno probrana vina, među kojima su ponajbolja hrvatska, ali i u Hrvatskoj dostupna strana vina. U cijenu je uključena i hrana koju se konzumira. Tematske radionice ovise o vinima i hrani koje odaberemo za radionicu, ali uglavnom su između 200 i 500 kuna. Ostale radionice koje organiziramo ovise o željama klijenata i specifičnostima svake radionice, tako da nemamo definiranu cijenu.

Zašto bi prosječni vinoljubac morao doći na vaša druženja? Trudimo se biti što kreativniji, pripremati zanimljive radionice, odabirati odlična i specifična vina te cijeloj priči vrlo ozbiljno pristupamo. Reakcije ljudi koji su dosad završili Poslovično čitanje vina su fantastične. Čak i bolje no što smo očekivali. Tako da je očito koncept pogođen i uspijevamo odškrinuti vrata svijetu vina onima koji se tek s njim malo ozbiljnije sreću i dodatno zainteresirati one koji su već vinom inficirani. Mnogi koji posjete jednu radionicu rado se vraćaju, što nam je i dodatna potvrda da gradimo našu vinsku zajednicu sve uspješnije. Svi koji žele postati djelom nje, više informacija mogu naći na našoj web stranici , na raspolaganju smo za sve dodatne informacije i radujemo se vašim prijavama na nadolazeće radionice!

Komentari 0
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.