13744 prikaza 26. travnja 2016.

Kako grillati povrće?

peric grill 1.jpg
1/3
Grillanje je odličan način da povrće dobije karakteristični slatkasto-karamelizirani okus (koji ne možemo dobiti drugim tehnikama kuhanja) uz jako malo pripreme. Sve što trebate učiniti, izmiješati je sirovo povrće s uljem i soli i staviti ga na roštilj.

Jako je važno da je roštilj vrlo čist jer bilo kakvi ostaci hrane na roštilju mogu povrću dati neugodan okus. Treba biti pažljiv i s dimom jer previše dima također može ugroziti okus povrća. Zdravko Perić odlučio je stati na kraj neznanju kod pripreme povrća na roštilju te vam donosi nekoliko savjeta za savršeno grillano povrće:

Ulje

Povrće bez imalo ulja se isuši kada se stavi na toplinu. Povrće stavite u posudu i izmješajte ga s malo ulja po želji (maslinovo, biljno ili po želji) prije nego ga stavite na roštilj.

Veličina povrća i vrijeme grilanja

Kako pripremite svoje povrće diktira način na koji će se grilati. Izrežite ga na manje komade ako želite da je vaše povrće gotovo brže. Izrežite okruglo povrće poput luka ili patlidžan na tanje ploške da dobijete što vecu površinu za grillanje. Grillanje nekih vrsta povrća trajat će svega nekoliko minuta dok za neke druge vrste, poput krumpir, treba duže. Ako krumpir predugo držite na jakoj temperaturi, jednostavno će izgoriti izvana, a unutra ostati sirov. Da bi to spriječili stavite krumpir na jaku vatru na početku a onda ga prebacite na vanjske dijelove roštilja gdje je temperatura manja. Možete ga i prokuhati i onda dovršiti na roštilju.

peric grill 2.jpg | Author:

Temperatura za različite vrste roštilja

Za razliku od odrezaka mesa koji trebaju vrlo vruću grill rešetku, povrće je osjetljivije i treba umjerenije temperature. Srednje visoka temperatura roštilja najbolja je za većinu vrsta povrća. Ako imate roštilj na plin, to je oko 200° C do 220° C. Ako koristite roštilj na drveni ugljen najbolji način mjerenja je da držite ruku desetak centimetara iznad roštilja i odbrojavate koliko sekundi je prošlo prije nego sto ste primorani skloniti ruku. Za grillanje povrća trebali biste biti u mogućnosti zadržati svoju ruku 4-5 sekundi. Ako je previše vruće, samo malo pričekajte da se ugljen ohladi. Neko povrće je bolje pripremati na srednjoj temperaturi. Za roštilj na plin to je otprilike 180° C. Ako koristite ručnu metodu trebali biste biti u mogućnosti zadržati svoju ruku desetak centimetara iznad roštilja oko 6-7 sekundi.

Ražnjići ili folija

Ražnjići mogu biti od koristi kada grilate manje ili sitnije izrezano povrće koje bi moglo pasti kroz rešetke vašeg roštilja. Ražnjići također olakšavaju okretanje povrća prilikom grilanja. Ražnjići od nehrđajućeg čelika su najbolji za grilanje i lakši za okretanje. Mogu se koristiti i drveni ražnjići samo budite sigurni da ih potopite u vodu 30 minuta prije nego ih stavite na roštilj jer mogu izgoriti i zapaliti se. Ako ne želite stajati pored roštilja možete koristiti foliju (naročito za korjenasto povrće koje se duže priprema). Jednostavno poslažite tanko narezano povrće u jednom sloju na foliju, zatvorite krajeve folije i stavite na roštilj. Kad otvarate foliju budite oprezni zbog pare.

Odabir povrća

Iako većinu povrća možete pripremati na roštilju, nije sve povrće pogodno za grillanje, bilo zbog svoje veličine i oblika ili zbog toga što je jednostavno previše osjetljivo. Najboljim povrćem za roštilj smatraju se šparoge, kukuruz, patlidžan, gljive, paprike, luk, tikvice, cvjetača, pa čak i kupus. Grilano povrće poslije obrade začinite začinskim travama (majčina dušica, origano, peršin, korijander, komorač, lavanda, kadulja, ružmarin ili po želji) jer će dati povrću snažniji okus i svježinu. Povrće koje treba izbjegavati za grill su krastavac, celer i zeleno lisnato povrće zbog visokog sadržaja vode.

Komentari 0
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.