07. travnja 2016.

Oprez, ova jela nisu zdrava prije spavanja!

Spavanje
Thinkstock
gastro postao gastro.24sata.hr
Današnji tempo života, povećan broj radnih sati, stres, i ostale 'blagodati' suvremenog života sve češće, kod velikog broja ljudi, uzrokuju probleme sa spavanjem, ili točnije rečeno nespavanjem.

Patite li od nesanice i sami znate da kavi, odnosno napitcima i namirnica koje sadrže kofein nema mjesta u večernjim satima. No, nije kofein jedini sastojak koji ometa san. I određene namirnice mogu produljiti vrijeme potrebno da zaspimo ili pak pogoršati kvalitetu sna. Osobe koje pate od poremećaja spavanja bi iz posljednjeg dnevnog obroka, koliko je to moguće, trebale izbaciti zrele sireve - camembert, goudu, mozzarellu, parmezan i roquefort.

Na popisu nepoželjnih namirnica nalaze se i sušena, usoljena, dimljena ili konzervirana riba, kobasice, suho meso, kiseli kupus, konzervirani krastavci, masline, čokolada i špinat. Spomenute namirnice sadrže tiramin, molekulu koja potiče oslobađanje norepinerfina, moždanog stimulansa koji nas održava budnima.

I alkohol nije najsretnija opcija prije spavanja. Iako, alkohol zbog omamljujućeg djelovanja, može skratiti vrijeme potrebno da zaspimo, dokazano je da alkohol općenito negativno utječe na kvalitetu sna jer povećava vjerojatnost buđenja usred noći. Alkohol potiče i lučenje adrenalina, što pak ometa transport triptofana u mozak, pa tako posljedično nepovoljno djeluje i na razinu serotonina u mozgu. Stoga pokušajte ne piti alkohol dva sata prije spavanja.

Kolači, torte, sladoledi i druga hrana bogata šećerom mogu također umanjiti kvalitetu sna budući da iznenadan porast šećera u krvi može stvoriti osjećaj „budnosti“, dok vas nagli pad razine šećera u krvi koji slijedi može probuditi usred noći.

Sacher torta | Author: Thinkstock Thinkstock

Izbjegnite probavne tegobe

Žgaravica i usporena probava česta su posljedica konzumiranja određenih namirnica u kasnim satima. Želite li probavi pružiti dovoljno vremena da obavi svoju zadaću i ne stvara vam bolne probleme tijekom noći, 2 do 3 sata prije spavanja iz prehrane izbacite začinjenu i premasnu hranu. Intenzivno začinjena hrana u noćnim satima potaknuti će probavni sustav na pojačani rad što često može rezultirati žgaravicom.

Također, snažni začini povisit će tjelesnu temperaturu što može dodatno narušiti san. Suviše masni večernji obroci opteretit će probavu u vrijeme kada se cijeli organizam prirodno usporava. Posljedica mogu biti česta buđenja po noći, bolni grčevi kao i žgaravica te pravi napad na liniju. Stoga izbjegavajte pizzu, tjesteninu s masnim umacima, pržene krumpiriće kao i svaki visokomasni obrok netom prije spavanja. I na kraju, namirnice koje napuhuju poput mahunarki nisu najsretniji izbor u kasnim satima kako vas bolni grčevi u crijevima ne bi noću budili.

Komentari 0
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.