20. travnja 2016.

Turistička destinacija - pivo

Craft
Thinkstock
gastro postao gastro.24sata.hr
Prije desetak dana završio je Craft beer festival u Gastronomadima, skup po mnogočemu drugačiji od svih dosadašnjih. Ovaj festival, naime, nije bio namjenjen „javnosti“, kako su sami Gastronomadi definirali, već upravo onima iz naslova teme: ljudima koji se bave – craft pivarstvom.

Iako je nekima prije samog događanja bio prikladniji neki drugi naziv, kao dani crafta, stručni skup, sajam male pivarske industrije i slično, ipak nakon završetka trodnevnog druženja pivara i sažetka dugog popisa panel diskusija, prezentacija i predavanja - naziv festival se potvrdio kao jedini adekvatan. Idejni začetnik samog projekta, gastronomad Rene Bakalović, proveo je temu craft pivarstva u Hrvata kroz razne rakurse; financijsko-investicijske, strukovne i proizvodne i na kraju one vezane za plasman i unaprijeđenje te naravno - gastromiju.

Koliko je to kompleksan, ali i intrigantan zadatak bio pokazalo se već na otvorenju na kojem su se pojavila čak tri ministra nove hrvatske Vlade: ministar turizma Anton Kliman, koji je i otvorio festival, ministar razvitka i EU fondova Tomislav Tolušić te ministar poduzetništva i obrta Darko Horvat. Tu su bili i predstavnici Hrvatske gospodarske komore, Udruženja obrtnika, turističkih zajednica iz Zagreba ali i ostatka Hrvatske, potom predstavnici velikih pivskih industrija, bankari iz HBOR-a i investicijskih banaka...

Crafteri, pomalo zatečeni medijskom i javnom pažnjom, pokazali su se dostojni trenutka i u pravom svjetlu; njihove uratke kušali su s oduševljenjem i znalci, ali i „novaci“ u svijetu tih posebnih pivskih uradaka – svi redom s velikom pažnjom i uz niz neformalnih, ali i već vrlo konkretnih formalnih razgovora oko plasmana, unaprijeđenja proizvodnje, distribucije i načina prezentacije u budućnosti. Paneli su pak vođeni iskusnim znalcima. Domagoj Jakopović Ribafish i Milan Peh, hrvatski pivski sommellieri i gastronomad Rene Bakalović upravljali su i moderirali stotine prisutnih kroz sjajne teme; "Kako proizvoditi svoju pivu?", "Plasman crafta u HoReCa industriji (Hoteli – Restorani – Kafići op.a.)", "Craft kao turistički proizvod", "Craft piva u sezonskoj ponudi ugostitelja"...

Craft | Author: Julio Frangen Julio Frangen

Sva predavanja su bila organizirana kao paralelna i u raznim dvoranama koje Gastronomadi imaju u okružju svog kluba u Jurišićevoj ulici. A u samom klubu – četiri gastronomsko/pivske priče. Prvoj je bila domaćica Priska Thuring, šefica kuhinje prestižnog Dubravkinog puta ovdje predstavljena kao jedna od prvih majstora kuhinje koja je hrvatsko craft pivo (ono Zmajske pivovare) stavila u službu ponude kao jedino pivo u svom restoranu. Predstavio se nakon nje i šef restoranskog dijela prve nacionalne male pivovare Medvedgrad – Ivica Štruml koji upravo radi na novoj tematskoj prehrambenoj priči spajanja piva i jela.

Drugoga dana festivala palicu su preuzeli domaćini Gastronomadi. U poslijepodnevnim satima majstori kuhari, inače instruktori na školama kuhanja u Gastronomadima, Nenad Kralj i Pantelija Pekić, spajali su kobasice i pivo uz edukaciju prisutnih: kako izraditi kobaje iz janjećih i svinjskih crijeva punjenih muflonima, jelenima, veprovima, pajcekima... tko zna čime sve – a obavezno spajano sa specifičnim okusima aleova, apa, portera...

Craft | Author: Julio Frangen Julio Frangen

Cijela gastro parada završila je navečer velikom radionicom izrade pralina s pivom pod palicom maestra Admira Karalića, instruktora pralinara belgijske kompanije Belcolade-Puratos. Doista, vidjeti kako nastaje pralina od najbolje svijetske čokolade punjena ganacheom od pivskog whiskeya (i to postoji, vjerovali ili ne), a poslije imati i priliku istu kušati uz gutljaj nekog portera, postavlja pitanje čovjeku - dobro, ljudi dokle?

Gastronomadi su tako okupivši Zmajsko, Varionicu, Novu rundu, Pivionicu, Medvedgrad, Bošnjaka, 5th Element, Buru, Razuma, i Birru del Borgo te predstavivši nove snage - Brlog iz Zadra te stvorivši atmosferu kakva se može osjetiti na primjerice Danima komunikacija ili na Windaysima, postigli zanimljivu situaciju;

Prvo – hrvatski craft, iako u povojima, pokazao se kao veliki poslovni potencijal što će gotovo sigurno privući nove i nove pivare u ovu sjajnu priču. 

Drugo – reakcija poslovnog svijeta prema gotovo start-up poslovanju ovoga puta je bila brža od svjetlosti; nikada prije u gastronomskim ili enološkim projektima institucije, investicije i tržište nisu reagirali na ovako brz i pozitivan način što daje pozitivna krila i širem društvu od kraftera. I treće – craft pivo je dobilo novu dimenziju; uparivanje s jelima preskočilo je premisu „daj nam graha, kobasa i pive – a može i burger ili ćevap“.

Ako budućnost nastavi ovako kako je upravo počela, craft je tema zbog koje će u idućim godinama potezati turisti iz cijelog svijeta u Zagreb, Zadar, Pulu, Split... a to je i bio upravo cilj Gastronomada; brendirati craft pivarstvo kao novu turističku destinaciju.

Komentari 0
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.