Podravka je upravo tu informaciju detaljnije istražila, a rezultata je zabavan, interaktivan sadržaj “Mood Food” na novoj web stranici Vegete. Jede li vam se čokolada, vjerojatno ste u potrazi za smirenjem i utjehom. Ako ste pak odlično raspoloženi i želite da taj osjećaj potraje, možda ćete posegnuti za hranom koja u sebi ima đumbir, bosiljak ili cimet. Riječ je o dokazanoj “Mood-food” prehrani, odnosno hrani koja savršeno odgovara raspoloženju.
Na novoj web stranici Vegete, korisnici mogu putem Mood food sadržaja saznati koji će se to recepti savršeno poklapati s njihovim trenutnim raspoloženjem. Mood food interaktivni sadržaj razvijen je suradnjom Podravke, stručnjaka u području psihologije i nutricionizma, te tvrtke Nivas. Stručnjaci diljem svijeta već godinama istražuju povezanost hrane i raspoloženja ne bi li pronašli i definirali spomenutu “Mood” prehranu.
Raspoloženje i hrana u neraskidivoj su vezi
Kako bi korisnicima olakšali odabrati hranu prema raspoloženju, kratka i zabavna pitanja vode korisnika do konačnog rješenja.
Pitanja poput “kad ti život da limune, ti…” i vezani odgovori “napraviš limunadu”, “pomisliš kako će bez šećera ovo biti grozna limunada” ili “staviš sol na ruku i naliješ čašu tekile”, odgovaraju jednoj od tri skupine raspoloženja u Mood food sadržaju. Konačna rješenja pomoći će korisniku dobiti procjenu svojeg trenutnog raspoloženja i potom odgovarajuću preporuku – recept. Veza između hrane i raspoloženja kompleksna je i dvosmjerna. Ljudi biraju hranu prema trenutnom raspoloženju. Istovremeno, hrana utječe na njihove osjećaje. Hrana s visokim udjelom ugljikohidrata povećava razinu hormona serotonina i daje osjećaj zadovoljstva i mentalne opuštenosti, a rast serotonina pak povratno smanjuje želju za ugljikohidratima.
Istraživanja za što bolji rezultat
Da bi Mood Food sadržaji na vegeta.hr stranici bili što kvalitetniji i neposredniji, napravljeno je i predistraživanje u kojem je sudjelovalo 30 ispitanika u dobi od 18 do 35 godina. Varijable definirane istraživanjem bile su sezonska hrana, vrsta prehrane, društvenost, raspoloženje i složenost pripreme.
Iz veće skupine raspoloženja (afekata), za Mood food odabrano je njih devet, od pozitivnih do negativnih. Za neke od njih postoje istraživanja koja dokazuju kako upravo ta raspoloženja utječu na odabir hrane.
Kako se osjećaš, tako ćeš i jesti
Rezultat istraživanja i raspoloživih znanstvenih činjenica o povezanosti hrane i raspoloženja, upravo su Mood Food sadržaji. Neka rješenja su od “Mašta može svašta” za kreativce, “Pucam po šavovima” za one pod stresom, “Gladan kao vuk” za one koji žele kaloričnu prehranu, do “Želim avanturu” za hrabre i društvene ili “Super Fantastiš” za kreativne i društvene. Svako raspoloženje korisnik može dodatno precizirati, klikom na nekoliko odabranih fotografija koje simboliziraju određene osjećaje i raspoloženja. Potom će mu biti posluženi brojni recepti, a korisniku preostaje jedino da ode u kuhinju i svoje raspoloženje popravi jednim od preporučenih jela.
Zaigrajte Mood food na novoj vegeta.hr stranici i uživajte.