Cilj navedenih radionica je sudionicima osigurati vrhunski edukativni sadržaj te informacije o svjetskim trendovima u segmentu gastronomije i enologije, uključujući i marketinške trendove. Prva radionica održana je u Splitu 6. lipnja, druga u 14. lipnja u Opatiji, treća 9. studenog u Osijeku u Muzeju okusa, a posljednja 10. studenog u Zagrebu u hotelu Westin.
Chef Lionel Levy iz Marseillea, pričao nam je o očuvanju i identitetu tradicionalne kuhinje te kako suvremenim tehnikama osvježiti jelovnik. Njegova poruka je bila „Branite recepte predaka!“. Naglasio je da je francuska kuhinja iako ima ogromno tradiciju svojevremeno bila pod jakim utjecajem stranih kuhinja, posebice španjolske, ali su se uspjeli otrgnuti tim utjecajima i vratiti se korijenima.
Levy je dan prije svoga predavanja u Osijeku bio na večeri gdje je kušao perkelt od ribe. To ga je nagnalo da ovaj tradicionalni panonski specijalitet malo modificira, te je tjesteninu s prženom slaninom izmiksao zajedno s vrhnjem u blenderu, i time dao ribljem perkeltu jednu novu dimenziju.
Chef Filipo Saporito naglasio je kako trebamo biti otvorenog uma i inspiraciju trebamo tražiti u lokalnim namirnicama i prikazati svoj karakter kroz hranu. Naglasio je da Toscana kao turistička regija ima i kulturu i povijest, ali da je dobra hrana ipak glavni motiv turističkih dolazaka. Filippo je pohvalio hrvatske namirnice, povrće, meso (svinjetina), tartufe i lokalna vina. Najviše se pak oduševio – maslinovim uljima.“Znao sam da je ovdje sličan mentalitet kao u Italiji, ali iznenadila me nevjerojatno pozitivna atmosfera. Njegujte lokalne namirnice i okuse, i puno učite – tada će svi dolaziti jesti kod vas!“, rekao je simpatični Talijan.
Chef slastičar Yoan Dessarzin zastupnik je strpljenja i strasti prema poslu.Vjeruje kako je potrebno vremena da bi se prikupilo znanje i iskustvo za kvalitetan nastavak rada i stvaranja novih slastica. U nastavku se pridružio i Gabriel Vasquez, gastro – marketinški konzultant istaknuvši da trebamo prenijeti realan trenutak naše svakodnevice u restoranu. Ukazao je na marketinšku snagu društvenih mreža i kako možemo emociju prikazati kroz priču koja prikazuje našu viziju i vrijednosti koje zastupano.
Mira Šemić je spomenula da se velik dio naših autohtonih vinskih sorti poput graševine i frankovke mogu mjeriti sa svjetski poznatim sortama vinima. Mira je diplomirala je na WSET-u (Wine and Spirit Educational Trust), jednom od najpoznatijih međunarodnih vinskih programa sa sjedištem u Londonu. „O vinima stalno treba učiti, ali u njima treba i uživati. Vino se nikad ne pije radi žeđi, nego radi zadovoljstva“, rečenica je koju voli često ponavljati.
Gospodin Sandi Paris, hrvatski sommelierski profesionalac naglasio je da trebamo obratiti pozornost na namirnicu, na prilog i umak. Vino kao prehrambeni proizvod bitna je stavka koja daje visoki značaj sljubljivanju hrane i vina. Sandi Paris profesionalno se bavi vinima već 22 godine, čak četiri puta je bio pobjednik prvenstava sommeliera Hrvatske. Član je upravnog odbora Hrvatskog sommelierskog kluba i jedan od ocjenjivača vina i sommeliera na raznim natjecanjima.