Od početka smo željeli da sve bude hrvatsko. U wine baru nalaze se hrvatska vina obalnog pojasa jer vjerujemo da ako si na obali, trebaš kušati obalna. Osobno nemamo ništa protiv Graševine i ostalih kontinentalnih sorti, ali šteta je da se zanemaruju brojna vina iz slabije razvijenih dalmatinskih vinskih regija. Ako do sada niste čuli za "Vino & Ino" predstavit ćemo vam dvojac koji stoji iza nesvakidašnjeg wine bar & concept storea koji je u kratkom roku osvojio sve ljubitelje dobre kapljice.
Šibenčani Nikola Krasić i Vedran Gulin odlučili su rodnom gradu podariti lokaciju koja će u prvi plan gurnuti hrvatski proizvod. Prvi su put počeli raditi nešto s vinom postavljajući štand Vino & Ino u sklopu festivala Gričevanje gledajući na to kao svojevrstan test prije kretanja u nešto ozbiljnije. Vedran je htio otvoriti trgovinu s hrvatskim dizajnerskim proizvodima, a Nikola vinoteku te su odlučili sljubiti te dvije ideje u, netipičan za Hrvatsku, produkt wine bara i concept storea.
Zašto "Vino & Ino" krase viseće biljke sa stropa i što one predstavljaju? Kako su Šibenčani reagirali i može li se govoriti o potvrdi da se Dalmacija budi iz sna uvijek iste vinske ponude? O svemu ovome i više o samim vinima dalmatinske obale pročitajte u razgovoru s Vedranom Gulinom koji nam je čitav koncept pobliže objasnio uz preporuke da vas put odvede u šoping kod Nikole i Vedrana uz finu čašicu Sladića ili Gracina.
Odakle ideja za otvaranjem ovakvog tipa bara u Šibeniku?
Ideja se krčkala dugo, a prvi test je doživjela u prosincu prošle godine kada smo postavili štand u sklopu zagrebačkog festivala Gričevanje. Ljudi su odlično reagirali, konstantno se vraćali provjerenim pićima, pa smo ideji odlučili podariti i stalnu lokaciju u rodnom gradu.
Kako ste spojili wine bar i concept store u jedno i što zapravo "Vino & Ino" predstavlja?
Koncept je vrlo jednostavan. Od početka smo željeli da sve bude hrvatsko. U wine baru se nalaze hrvatska vina obalnog pojasa jer vjerujemo da ako si na obali, trebaš kušati obalna. Osobno nemamo ništa protiv Graševine i ostalih kontinentalnih sorti, ali šteta je da se zanemaruju brojna vina iz slabije razvijenih dalmatinskih vinskih regija. Concept store je dodatak ponudi koji prezentira sve one domaće dizajnerske proizvode koji su nama zanimljivi i za koje želimo da ih i drugi upoznaju. U interesu nam je lokalno održivi razvoj pa ako radimo na nekoj lokaciji želimo raditi s ljudima iz tog područja i za ljude s tog područja.
Za uređenje interijera dobili ste nekoliko medijskih priznanja, a dosta ih je pisalo i o biljkama koje vise sa stropa. O čemu se zapravo radi?
Kompletno uređenje je hrvatsko, a za dizajn namještaja su zaslužni Iva Jerković i Filip Gordon Frank. Prema izboru EPH-ovog priloga Dom & dizajn ušli smo u top pedeset najljepših interijera. Većinu posjetitelja zanima kakve su to grančice biljaka što vise sa stropa, a radi se o popularno zvanim - kitama koje potječu iz doba francuske uprave Šibenika kada se tako označavao prostor koji ima dozvolu prodaje alkohola. Sve do kraja osamdesetih godina prošlog stoljeća, to je bio običaj označavanja toverni i mjesta za prodaju vina te smo ih na ovaj način vratili u modu. Najlakše ih je prepoznati po stihu iz pjesme Arsena Dedića "smrika je za crno, maslina za bilo, borić je za opol da ti liči tilo.."
Koliko vina imate u ponudi i kako ste ih birali?
Trenutno u ponudi imamo četrdesetak vina, dvadesetak na čaše, a sva su s područja od Istre do Dalmacije s naglaskom na šibenski kraj kojeg predstavlja 14 vina, što je ujedno i najveća lista šibenskih vina za koju znamo. Za slaganje same liste smo angažirali sommelierku i mladu nadu vinarstva iz Rijeke, Luciju Matijević, a trenutno smo u pregovorima sa novim nadama za kreiranje nove "zimske" liste.
Što mislite o dalmatinskoj ponudi vina i eno gastro sceni uopće?
U Dalmaciji postoji par centara poput Dubrovnika ili Splita dok su ostalo samo sramežljivi pokušaji. S vinske strane situacija je dosta poražavajuća budući da se u većini kafića služe mahom po dva loša vina. Ljudi obično i nemaju pojma da im se u neposrednoj blizini proizvode senzacionalna vina. Dosada su nam turisti u Šibeniku nebrojeno puta zahvaljivali za vina koja su probali kod nas uz objašnjenje kako u restoranima uglavnom služe "smeće". Vlasnici restorana vode se linijom manjeg otpora, gledaju kako da što jeftinije prođu i ne razmišljaju o vinu kao bitnom i sastavnom dijelu gastronomske ponude.
Kako su ljudi reagirali i jeste li zadovoljni odazivom? Ciljate li više na domaću publiku ili na turiste?
Pozitivno nas je iznenadila velika podrška lokalnih ljudi jer smo čak i usred sezone imali više domaćih gostiju, nego turista. Prije samog otvorenja, poznanici su nam govorili da moramo nuditi i strana vina, proširiti ponudu piva i sveprisutnih žestokih pića, ali pokazalo se da ljudi itekako cijene jasan koncept i specijalizaciju, pogotovo ako se radi o isključivo hrvatskim proizvodima. Možete li izdvojiti neka vina na koja su ljudi najbolje reagirali?Baš smo prije par dana kreirali listu najtraženijih vina i iznimno smo ponosni što ih je osam od top deset upravo iz Šibenika. Lista izgleda ovako: 1. Bibich, R6 2. Bibich, Think Pink, 3. Sladić Marko, Maraština 4. Coronica, Malvazija 5. Sladić Juraj, Amicus novus 6. Birin, Babić 7. Kozlović, Malvazija 8. Gracin, Babić 9. Džapo, Debit
Kakvi su vam planovi za budućnost?
Krećemo s prezentacijama vinara četvrtkom kroz koje prvenstveno Šibenčane želimo upoznati s divotama koje im rastu doslovno "iza leđa", a onda s vremenom uvesti i goste iz drugih regija. Za sljedeću sezonu imamo mnogo ideja i planova. Svakako ćemo preko zime raditi ponešto i u Zagrebu na raznim događanjima, a možda čak i u vlastitom prostoru.