OPG Kovačić iz Belice u Međimurju posluje kao obiteljsko gospodarstvo u koje su uključeni svi članovi obitelji. Osnovano je 2003. godine, a osnovna proizvodnja bio je tradicionalni krumpir. Zainteresiranost za batat krenula je prije 15 godina kada su ga na pokusnim poljima u Višnjici posadili u suradnji s Agronomskim fakultetom u Zagrebu. Krenuli su s nekih 10 tisuća sadnica koje su kupili, a danas imaju zaokruženu vlastitu proizvodnju od sadnica do finalnog proizvoda.
Tržište je prepoznalo kvalitetne i zanimljive proizvode OPG-a Kovačić i polako rastu. Ideja nije bila samo ostati na proizvodnji batata već napraviti proizvod kojeg nema na tržištu. Tako su nastali mlinci i tjestenina s batatom pod brendom Dulcinea Vita.
U proizvodnji koriste bijeli, narančasti, ljubičasti i žuti batat te brašna pšenice, pira, heljde, riže, bučinih koštica te integralno.
Zdravi proizvodi od batata bez jaja, aditiva i konzervansa
Po bojama batata kažu, dobiju obojenu tjesteninu i mlince koji ne sadrže soli, jaja, aditive, konzervanse ni boje. Posebnost proizvoda je u samo dva prirodna sastojka: batatu i brašnu. Svi proizvodi su prihvatljivi u prehrani vegana i vegetarijanaca, a posebno djece s obzirom na to da ne sadrže nikakve druge dodatke osim brašna i batata.
Naime, sve više populacije teži zdravoj prehrani, a kvaliteta tjestenine odlična je jer se kraće kuha od mnogima uobičajene pšenične, pa se ne raskuha i ne raspade. Nutritivne su vrijednosti proizvoda ispitane i na zagrebačkom nastavnom Zavodu za javno zdravstvo ''Dr. Andrija Štampar''.
Osim toga, tjestenina je osim dobrim okusom i vizualno primamljiva, jer od ljubičastog batata su rezanci i mlinci ljubičasti, od pira su svjetlo smeđi, a od heljde su tamniji. O okusima svojih proizvoda Dulcinea Vita kažu, da su općenito fino slatkasti, no ne previše, punog su okusa, a niskog glikemijskog indeksa.
Nova ulaganja u inovativne proizvode bez glutena
Cilj je uložiti u proizvodnju bezglutenske tjestenine i mlince koje mogu konzumirati osobe osjetljive na gluten te s autoimunom bolesti – celijakijom, objašnjava Svjetlana Kovačić. Uz to, želja im je vidjeti svoje proizvode na tanjurima ugostitelja te pronaći vanjsko tržište.
Kovačići su osim batata na oko 7 ha, posadili i heljdu, koju također melju u mlinu ''po domaći''. Obitelj u sklopu proizvodnje te sve traženije biljke iz porodice slakova, koje za jedan kilogram zdravog brašna treba deset kilograma batata, ima i sušaru kao i druge strojeve koje su pribavili, na što su ponosni, vlastitim sredstvima.
Trenutno se proizvodi Dulcinea Vita mogu naći na policama Konzuma, Kauflandu, Veronika delikatesama, Mrkvici, Friškoteki, Fino d.o.o., Dobrom placu, Lokal i bar-u te na njihovoj web stranici.
Fotografije: Vedrana Orlović