Špajza 07. prosinca 2021.

PG Orehovec: Prirodni uzgoj domaće peradi od farme do stola

gastro postao gastro.24sata.hr

Poljoprivredno gospodarstvo Orehovec postoji od 2000. godine, kad ga je u Velikom Bukovcu kod Ludbrega osnovao Željko Orehovec, koji je želio stvoriti nešto svoje i tako se udaljiti od uredskog posla. Na farmama uzgajaju piliće, patke i guske. Piliće uzgajaju i intenzivnim i ekstenzivnim načinom, dok patke i guske uzgajaju isključivo ekstenzivnim načinom uzgoja. Meso obrađuju u vlastitoj klaonici tako da kontroliraju cjelokupni proces proizvodnje od polja do stola. Na gospodarstvu ukupno radi oko 60 zaposlenika.

Radi se o godišnjoj proizvodnji od oko 700.000 pilića u intenzivnom uzgoju te oko 80.000 peradi u ekstenzivnom uzgoju što uključuje piliće, patke i guske. Farma za slobodni uzgoj proteže se na 100.000 m2, dok farme za intenzivni uzgoj broje ukupno 10.000 m2. Osim peradi, na poljima uzgajaju žitarice koje koriste u ishrani peradi. Osim vlastite proizvodnje, žitarice otkupljuju od lokalnih OPG-ova te tako kompletno kontroliraju izvor sirovina za ishranu peradi.

Najveći dio peradi uzgoje sami, ali surađuju i s nekolicinom drugih farmera koji uz njihov nadzor uzgajaju perad te tako uspijevaju zadovoljiti povećanu potražnju za njihovim proizvodima na tržištu. Najvažnije im je da se u cijelom procesu ne gubi na kvaliteti krajnjeg proizvoda koji isporučuju kupcima.

Obitelj Orehovec je prije 20 godina krenula od nule. Kontinuirano kroz godine bilježe rast proizvodnje i prodaje jer kupci sve više prepoznaju kvalitetan domaći proizvod. Osim kompletnog asortimana svježeg mesa, trenutno se probijaju na tržište s mesnim prerađevinama od patke. Razvili su pačje paštete u nekoliko okusa te sušena pačja prsa, dok trenutno rade na razvoju proizvoda od pačjeg batka i zabatka. Dakle, sada su više fokusirani na razvoj proizvoda nego li na samu prodaju jer žele stvoriti kompletnu paletu proizvoda koju mogu ponuditi na tržištu. Novi brend pačjih proizvoda nazvali su Royal Duck, a u sklopu njega planiraju razvoj isključivo premium proizvoda. Osim na kvalitetnim proizvodima, rade i na privlačnom dizajnu, kako bi s njima mogli osvajati i izvozna tržišta. Planiraju se u idućoj godini snažnije posvetiti jačem probijanju istoimenih proizvoda na tržište kako bi oni nakon dugog procesa razvoja našli put do kupaca. U predbožićno vrijeme njihovi proizvodi se mogu kupiti u svim SPAR supermarketima i INTERSPAR prodavaonicama.

 | Author: Suhomesnati proizvodi, PG Orehovec foto: Suhomesnati proizvodi, PG Orehovec

Kontinuirano ulažu u razvoj proizvodnje peradi s jedne strane, te razvoj obrade mesa s druge strane. To je proces bez kraja jer se neprestano i na jednom i na drugom polju razvijaju nove tehnologije. Kao značajnije ulaganje u posljednjih dvije godine navode ulaganje u pogon za preradu mesa u koji su uložili tri milijuna kuna.

Premium brend Royal Duck za izvozna tržišta

Za sada mali dio proizvodnje plasiraju izvan domovine zato što je dosta teško prodati svježe meso u susjedne države koje su daleko razvijenije po tom pitanju. Nadaju se kako će s novim brendom premium proizvoda Royal Duck uspjeti povećati izvoz. S brendom Royal Duck planiraju osvojiti tržišta poput Austrije, Njemačke te generalno razvijenijih europskih zemalja, a sve ovisno kakve prilike će se ponuditi u sklopu sajmova na kojima nastupaju.

Zasad su u HORECA sektoru najviše prisutni kroz svog partnera Metro i to asortimanom svježeg mesa. S brendom Royal Duck sezonski su prisutni u SPAR-u, dok se iduće godine nadaju plasirati proizvode na police manjih delikatesnih dućana u kojima će imati više prilike razviti odnos s kupcima putem degustacija. Drže da jedino kroz degustacije mogu kupcima približiti kvalitetu proizvoda i pravu vrijednost koju konstantno tijekom godina nude na tržištu.

U okolnostima kakva je ova godina teško je govoriti o nekim dugoročnijim planovima, no svakako planiraju i daljnje širenje proizvodnje. Cilj je da brend Royal Duck pronađe put do kupaca kako bi se uvjerili da dugotrajan razvoj proizvoda vrijedi i kako će kupci prepoznati kvalitetu tih proizvoda.

Što se tiče blagdanskih običaja u njihovoj obitelji se tradicionalno, unazad 20 godina, peče patka za Božić, koja je odlično zamjenila puricu za božićni ručak.

Informacije o proizvodima PG Orehovec mogu se pronaći na njihovoj web stranici: www.pgorehovec.hr. Svježe meso distribuiraju putem svojih vlastitih mesnica u Ludbregu, Zagrebu, Šibeniku, Trogiru i Splitu. Od trgovačkih centara prisutni su u Metro-u i SPAR-u za koji rade njihove robne marke, a njihovo meso pronaći ćete i u mnogo drugih manjih mesnica na području od Zadra do Dubrovnika.

Fotografije: Vedrana Orlović