Špajza 10. lipnja 2016.

Svjetski velikani poklekli pred najboljim hrvatskim vinima!

Vino
Thinkstock
gastro postao gastro.24sata.hr
Zanimljiva degustacija, u najmanju ruku, odvijala se u nedjelju 05. lipnja u Hotelu Excelsior. Ukupno 42 uzorka našla su se ispred 14 kušača – sommeliera, ugostitelja, vinara i distributera, u kojima su se suprostavila ponajbolja svjetska vina i odabrana hrvatska...

Zamisao je to bila sommeliera Siniše Lasana iz Restorana Proto, koji je nedavno ocjenjivao vina u Londonu na najprestižnijem svjetskom natjecanju Decanter World Wine Awards, uvjeren da kvalitetom možemo konkurirati samom svjetskom vrhu. I nije pogriješio.

U slijepim degustacijama od 7 flightova po 6 uzoraka, u čak 4 flighta najviše bodove su odnijela hrvatska vina. A uz njih su se našla uistinu proslavljena (i skupa) svjetska vina. Već u prvom flightu najviše bodova osvojio je hrvatski pjenušac – Šember iz 2005. godine koji je potukao ni manje ni više nego šampanjac Krug Grand Cuvee.

Gospodin Šember nije mogao skriti iznenađenje i oduševljenje rezultatom, te je ovom prilikom izjavio: “Sigurno smo se približili svjetskom vrhu. Znam da smo dobri. Mi smo s vinima jako daleko odmakli, samo da to marketinški iskoristimo u drugim zemljama. A ovo, kad te netko na slijepo kuša, i to u konkurenciji s Krugom, to je već nešto, a kad te pritom ocijene boljim, to je strašno.”

U konkurenciji sauvignon blanca najbolje ocijenjeno vino bio je francuski Baron de L, iz regije doline rijeke Loire, dok su hrvatska vina također bila visoko ocijenjena. Uvjerljivo najvišu ocjenu kod chardonnaya odnio je onaj plešivički Velimira Koraka, ispred najvećih burgundskih vina Meursaulta i Corton Charlemagnea.

Vino i sir | Author: Thinkstock Thinkstock

“Jako sam sretan kad se tako nešto dogodi, ali nisam iznenađen, jer znam da radim dobro. A što se tiče hrvatskih bijelih vina, i tu sam uvjeren da smo u samom svjetskom vrhu”, tvrdi Velimir Korak.

Kod crvenih vina, prvo su se suprostavili cabernet sauvignoni u kojima je apsolutni pobjednik bio američki Caymus Special Selection 2012. s najvišim prosjekom ocjena od svih flightova. Najiščekivaniji i ujedno najzanimljiviji flight bio je merlot gdje se našao kultni Petrus iz 2007. godine. Suprostavilo mu se 5 hrvatskih merlota, od kojih dva berbe 2007. a na iznenađenje svih kušača odnijela su više ocjene od Petrusa!

Najbolje ocijenjeno vino u ovom flightu bilo je Merlot Degrassi, te je gospodin Moreno ovim putem prokomentirao: “Znam da je jako dobar i to je samo potvrda vrijednosti tog vina koje je na svjetskom natjecanju merlota 2009. godine dobilo zlatnu medalju. Imam ja tih velikana i iz ranijih godišta, recimo merlot iz 1999. godine je jako dobar, kao i refošk i teran od prije 20 godina.

Ovo ocjenjivanje me raduje, jer pokazuje ono što mi koji ozbiljno radimo znamo već jako dugo, a to je da je Hrvatska u svjetskom vinskom I dubrovačko, točnije konavosko vino potuklo je veliki Petrus – radi se o Merlotini Dubrovačkih podruma. Enolog Ivo Ivaniš izjavio je kako je vrlo sretan s ocjenama te da je ovo samo dokaz da u Hrvatskoj radimo jako dobra vina. Nadovezao se i kako, nažalost, ovakvih degustacija ima premalo tako da ljude svakako treba upoznati s kvalitetom naših vina.

Preostala dva flighta bila su posvećena bordoškim kupažama. U prvom takvom flightu najbolje je bio ocijenjen Meneghetti Red 2010. i to ispred supertoskanca Sassicaia te Clerc Millona iz Paulliaca, a visoke ocjene dobio je i Krauthakerov Mercs. Posljednji flight bio je obilježen dominacijom kalifornijskih vina od kojih su najbolje bila ocijenjena Opus One 2010. i Insignia 2011. Odmah iza njih našlo se vino Tvoja krv i moja vinarije G&J koje je bilo bolje ocijenjeno od supertoskanca Ornellaia.

Iz ovakve degustacije razvidno je da su hrvatska vina itekako dobra, visoke kvalitete i konkurentnosti prema ponajboljim svjetskim vinima. Iako smo često možda presubjektivni prema našim vinima, slijepa degustacija, koja je ujedno i jedini ispravni način za kušanje, dokazala je da imamo na što biti ponosni i da jedino što preostaje je daljni napredak i marketinška borba u svjetskim okvirima.

Komentari 0
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.