Kolumne 16974 prikaza 01. veljače 2019.

Palačinke svaki dan i bez grižnje savjesti - moguće je!

Gracia Petek
gastro postao gastro.24sata.hr
Palačinke obožavamo svi. Moram ih slagati barem jednom tjedno. S obzirom na to da volim jesti zdravo, a i većinu vremena sam vegan naravno da sam isprobavala razne vrste brašna kako bi našla savršeni recept za zdrave, a opet fine palačinke.

Nakon mnogo isprobavanja najboljim su se pokazali brašno od pira (sadrži gluten) i brašno od heljde (bez gluten). Ako dođeš kod mene na palačinke sigurno će biti jedna od ovih varijanta. Stvarno su odlične. Taman za uživanje bez imalo grižnje savjesti.

Moram napomenuti da heljda ipak ima svoj specifičan okus, no mi smo se navikli na njega. A pir je idealna zdravija zamjena za pšenično brašno. Unatoč tome što sadrži gluten, ipak se radi o zdravijoj namirnici koja se u ubraja u stare sorte s puno manjom količinom glutena.

Ovaj recept je jednostavan i potrebno ti je samo nekoliko sastojaka. Pirovo/heljdino brašno, jaje odnosno zamjena za jaje ako si vegan, mlijeko/biljno mlijeko i mineralna voda, a sve ostalo što ću navesti u receptu možeš izostaviti.

Kao zamjenu za jaje možeš koristiti chia sjemenke, sjemenke lana (1 žlica mljevenih sjemenki lana/ chia sjemenki i tri žlice vode), pola banane izgnječene vilicom ili pak škrob (kukuruzni, aru prah,tapioca).

 

Možda vas zanima... Jesen u čaši - Kiwi go crazy oduševila zdravim doručkom Špajza

 

Prije bacanja na pripremu ovih genijalnih palačinka, svakako posjetite Gracijin blog Kiwi go Crazy, Facebook stranicu i Instagram profil.

 

 | Author: Gracia Petek Gracia Petek

 

Palačinke možeš puniti namazom od čokolade, finim pekmezom ili čime već želiš. Evo i recepta.

Sastojci:

  • 125 grama brašna (pirovo/bezglutensko ili mješavina)
  • 1 mala žlica praška za pecivo
  • 160 ml mlijeka/biljnog mlijeka
  • 80 ml mineralne vode
  • 1 jaje ili zamjena za jaje ( ja obično koristim nabubreni mljeveni lan, 1 velika žlica mljevenih lanenih
  • sjemenki i 3 velike žlice vode)
  • ½ male žličice vanilije ili cimeta
  • Po želji malo sirupa od agave ili javora
  • Ulje za premazivanje tave

Postupak:

  1. Ako koristiš vegansko jaje pomiješaj lan ili chia sjemenke s vodom ili usitni bananu vilicom. Pusti da odstoji 5 minuta. Ako nisi vegan i jedeš jaja preskoči ovaj korak.
  2. Pomiješaj brašno, prašak za pecivo te cimet ili vaniliju ako ih koristiš.
  3. Dodaj brašnu mlijeko,mineralnu vodu i jaje odnosno zamjenu za jaje. Dobro pomiješaj, možeš i ručnim mikserom (treba biti gusto, ali i tekuće, pa dodaj mlijeka prema potrebi).
  4. Ostavi da se poveže 5-10 minuta.
  5. Zagrij tavu i premaži je uljem.
  6. Ovisno o veličini tave dodaj tijesto te ga raširi do željene veličine palačinki. Ja obično stavljam jednu kutlaču tijesta po palačinki.
  7. Peci dok se ne počnu pojavljivati mjehurići. Okreni i peci još 2-3 minute.
  8. Tople palačinke premaži nadjevom po želji.

Dobar tek!

 | Author: Gracia Petek Gracia Petek

Komentari 0
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.