Rougemarin doma je kombinacija tržnice, trgovine i restorana koji obuhvaća najbolje od navedenog. Uzimaš košaricu, pregledavaš police, baš kao i u svakoj drugoj trgovini, ali ništa od ponuđenog nije komercijalno ni upitne kvalitete. Svi proizvodi dolaze direktno iz Rougemarinove kuhinje u Folnegovićevoj, manje kuhinje u Petrinjskoj ili od domaćih OPG-ova, vinara i malih proizvođača. I mislili su, kao što je to običaj Marina Medaka, baš na svaki detalj, a značajno je pripomogao i tim Brigade.
Svojevrsni prvi test odradili su još u vrijeme korone, koja je bila katalizator za pripremu i dostavu polugotovih i gotovih proizvoda. Nezavidna pozicija ugostitelja samo ih je požurila na otvaranje trgovine zasnovanoj na održivosti, suradnji i maksimalnom iskorištavanju pozitivnih strana novih tehnologija. Plan je, najjednostavnije rečeno, da nahrane ljude na samom mjestu događaja, da im omoguće grab&go, dostavu, ali i kupnju proizvoda koje samo treba dovršiti i servirati.
Iskustvo za pamćenje
Prije svega, odlazak u Rougemarin Doma je pamtljivo iskustvo. Neko, pomalo iracionalno, zadovoljstvo proizlazi već iz stotina uredno posloženih staklenki i papirnatih paketića. Još je uzbudljivije to što baš nikada neće izgledati isto, već će ponuda biti prilagođena sezoni i dostupnosti namirnica, ali i feedbacku kupaca. Kako kažu, ako primijete da je interes za neki proizvod slabiji, odmah će regulirati i količinu proizvedenog. To je vrlo bitno za dugoročno poslovanje, budući da je uglavnom riječ o hrani s kraćim rokom trajanja – bez aditiva.
Od prepoznatljivih Rougemarinovih proizvoda i projekata uvršteno je meso iz Santoku mesnica, marinirano i spremno za termičku obradu. Na policama su i čokolade njihove čokolatijerke Valentine Barusić, uključujući i neobične kombinacije s kulenom ili pancetom. Bilo koji Rougemarinov projekt nezamisliv je bez ukiseljenog povrća, domaće tjestenine, bolonjeza i šalše, koji su bili hit u vrijeme lockdowna, te aromatiziranih maslaca, pašteta i chutneyja. Uz to, veselimo se i tijestu za keksiće, domaćem lisnatom te prhkom tijestu koje će uskoro u prodaju.
Jedini dio ponude bez hrvatske putovnice su tonici Monaco iz Münchena. Sve ostalo dolazi iz Rougemarina, od obližnjih OPG-ova, od obitelji Marina Medaka s Neretve ili pak od renomiranih chefova. Na polici je tako i sok Marija Mihelja iz El Tora, pivo Papak koje je Mate Janković osmislio u suradnji s Varionicom, kava Nika Orošija, a kroz nekoliko tjedana i kokteli Marina Nekića te macarons pastry chefice Petre Jelenić.
Održivost u svim aspektima poslovanja
Jedan od presudnih elemenata u ovoj priči jest održivost. Budući da je to širok, ponekad i apstraktan pojam, prenijet ćemo filozofiju ove trgovine putem primjera koje nam je dao vlasnik Rougemarina Marin Medak. Primjerice, kore naranči koje se cijede za sokove odmah se ubacuju u dehidrator. Svježe voće i povrće koje je izloženo u drvenim korpama već će drugi dan biti iskorišteno za pripremu jela ili ukiseljeno. Jela koja se naručuju u restoranu uskoro će se moći naručiti preko web stranice, a dio će završiti i na polici – u staklenkama i spremno za konzumaciju kod kuće. Staklena će se ambalaža moći i vratiti u zamjenu za simboličan popust na sljedeću kupnju. Također, u trgovini gotovo da ni nema plastike; izuzetak su košare za kupnju koje će se dugoročno koristiti te pakiranja za meso o kojima još uvijek promišljaju.
Aktivno rade i na izgradnji web stranice, koja će biti gotova do kraja mjeseca. Osim detaljnih uputa o svakom proizvodu, u planu je opisati i proces pripreme te izlistati mogućnosti za uparivanje s ostatkom ponude hrane i pića. Dostupnost će regulirati zaposlenici trgovine u realnom vremenu pa bi kupci u svakom trenutku trebali znati što je na raspolaganju. Dakle, cilj je izbjeći viškove, maksimalno racionalizirati nabavu sirovina, proizvodnju i prodaju i priuštiti kupcima ugodno iskustvo.
Ako smo nečeg kolektivno željni ovih dana, onda su to proaktivnost i entuzijazam. U Rougemarinovim restoranima, pa tako ni u ovoj specijaliziranoj trgovini, toga nikada nije nedostajalo. Sve preporuke!