Dijeljenje hrane s drugima središnji je dio svake kulture. Točnije, kao što kaže Massimo Montanari, profesor srednjovjekovne povijesti na Sveučilištu u Bologni koji se bavi izučavanjem povijesti hrane, "hrana jest kultura". Pisanje recepata i prenošenje istih s koljena na koljeno duboko je ugravirano u kulturu cijelog čovječanstva. Zato nas i ne bi trebao čuditi ogroman uspjeh food blogera i influencera. Oni su zapravo samo nastavak takve tradicije u digitalnoj eri.
Kako je sve počelo?
Sve je krenulo praktički još prije dva desetljeća. U srpnju 1997. Jim Leff i Bob Okumura osnivaju Chowhound, online forum namijenjen raspravi o baš svemu vezanom za hranu. Chowhound postiže značajan uspjeh te je i danas vrlo cijenjen u foodie krugovima. Dvije godine kasnije, krajem 1999., s radom počinje jedan od začetnika food blogginga, David Lebovitz. On je među prvima prepoznao potencijal interneta i počeo na blogu objavljivati recepte za svoje deserte, što ga je dovelo do ostvarenja njegovih snova - života i posla u Parizu. 2002. je možda i presudna godina za food blogging. Naime, te je godine Julie Powell pokrenula The Julie/Julia Project, vrlo uspješan blog u kojem je pratila svoj pokušaj da u jednoj godini skuha sve recepte iz kuharice Julie Child, Mastering the Art of French Cooking. Na temelju bloga osigurala je ugovor s izdavačkom kućom Little, Brown and Company te izdala knjigu Julie & Julia: 365 Days, 524 Recipes. 1 Tiny Apartment Kitchen po kojoj je i snimljen film s Meryl Streep i Amy Adams u glavnim ulogama.
Eksplozija blogova
Uslijed uspjeha Julie Powell, razvoja blogerskih platformi poput WordPressa i Bloggera te sveopće popularizacije interneta, nastala je prava eksplozija blogera koncentriranih isključivo na kulinarstvo. Na sceni se pojavljuju uspješni blogovi kao što su Eater Davida Changa, Orangette Molly Wizenberg te The Wednesday Chef Luise Weiss. Velike korporacije primjećuju nastanak ovog trenda, pa tako 2006. godine CNET kupuje ranije spomenuti Chowhound, a veliki New York Times otvara vlastiti blog Diner's Journal, koji je kasnije prerastao u food sekciju istoga.
Nova dimenzija blogginga
Nakon eksplozije, stvari napreduju ujednačenim tempom sve do pojave društvenih mreža, koje potpuno preokreću ovu industriju. Prvo su Twitter i Facebook pružili platformu velikom broju anonimaca da sa svojim pratiteljima ili prijateljima podijele recepte ili fotografije. Najveći zaokret i pravu novu dimenziju ipak je predstavljao Instagram sa svojim naglaskom na vizualno atraktivne fotografije. Uskoro su feedove diljem svijeta preplavile fotografije raznih food blogera, od potpunih početnika do onih malo iskusnijih.
Prokleto ukusno
Jedan od tih početnika bila je i Chungah Rhee, tada obična studentica epidemiologije na Sveučilištu u Južnoj Kaliforniji. Ona je iz hobija 2011. pokrenula blog Damn Delicious. Iako ju je u početku pratio mali broj ljudi, pravi pomak doživjela je tek kada je počela objavljivati na Instagramu i Pinterestu. Od tada do danas na društvenim mrežama stekla je gotovo milijun pratitelja, a njen blog svaki mjesec pročita oko pet milijuna ljudi. Ne moramo ni spominjati da je odustala od fakulteta i da sada zarađuje više nego li što bi ikada zarađivala da je ostala u svojoj branši. Zaista pravi američki san. Chungah Rhee se u svojim receptima fokusira isključivo na jednostavne i svježe namirnice te je po takvima zapravo i postala poznata.
Kuhanje sa stilom
Ako tražite još jednu klasičnu američku priču o uspjehu, ne gledajte dalje od Jaclyn Bell. Ova mlada mama bez ikakvog kulinarskog ili fotografskog iskustva počela je fotografirati hranu koju je kuhala za svoju obitelj. Inspirirana ostalim food blogerima, slike je počela objavljivati na svom blogu Cooking Classy. Ubrzo je skupila vjernu publiku, pa ju tako samo na Pinterestu prati skoro 550 tisuća ljudi. Ne stoji loše ni na Facebooku i Instagramu, gdje kombinirano također ima oko pola milijuna pratitelja. S naglaskom na domaću, obiteljsku hranu, tzv. 'comfort food', koja mnogim ljudima nedostaje u našem ubrzanom dobu, nije ni čudo da je postala toliko popularna.
#minimalizam
Dana Shultz jedna je od najpoznatijih food blogerica, uvijek vjerna svojoj minimalističkoj estetici po kojoj je i postala poznata. Na krilima uspjeha svog bloga Minimalist Baker nedavno je i izdala prvu kuharicu. Dana kreira minimalističke recepte koji se sastoje od najviše 10 sastojaka, a češće i puno manje. Većina njenih recepata bazira se na svježem voću i povrću, a mnogi su i potpuno bez glutena. Također, većina recepata je i jednostavno prekrasna, stoga njenih 868 tisuća pratitelja na Instagramu ne bi trebalo čuditi nikoga.
Bilo bi nam drago ako smo i vas uspjeli zainteresirati barem malo za food blogging. Zaista vam ne treba puno toga. Dobro oko za detalje, fotoaparat (kojeg ionako svi imamo na smartphoneovima), i malo želje i volje za usavršavanjem recepata bit će sasvim dovoljni. Nikad se ne zna, možda ćete baš i vi jednog dana završiti u članku poput ovoga. Do tada, trk u Kaufland po sve namirnice i primite se posla!