Prvo kreneš s nekoliko fermentiranih ljutih umaka za probu i ispostavi se da su svi dobri. Nakon toga počneš kombinirati neke nove s kombinacijama začina, aromom dima, ovakve, onakve, žute, crvene - i dođeš na desetak komada.
„To će se sve smanjiti kada vidimo što tržište traži kroz godinu dana“ – moje su riječi od prije nekoliko godina.
Ajmo sad još nešto napraviti da nisu samo umaci, jer, na kraju krajeva, ne jedu svi umake. Ukiseljene papričice su pravi izbor. Ali koje koristiti? Koji ocat staviti? Koju kombinaciju začina?
Barem 3-4 vrste trebamo u početku, pa ćemo vidjeti koje idu. Sad kad imamo i ukiseljene, fale nam sušene jer se mora nešto u kobasice staviti. Ništa, napravit ćemo par vrsta, pa da vidimo.
Stigla je jesen, a mi smo već na 20-ak proizvoda. Odjednom su ljudi počeli zvati da bi oni htjeli ljuti ajvar. Ok, ajmo raditi ajvar. Koliko ljut? Pa... nemam pojma, barem tri razine. Neće svi jesti jednako ljuto, ali ćemo vidjeti koja najbolja ide. Druge godine onda radimo samo nju.
Prošla je sezona, a mi smo na dvadesetak različitih proizvoda.
Došlo proljeće, počinju lagano roštiljade. Ajde, daj nešto za uz roštilj. Ok, evo i BBQ umaka. Ali mi bi i nešto za umakanje, pa evo i dipa. Ali sve su to probni proizvodi koje ćemo prestati proizvoditi jer vjerojatno neće biti interesa.
Isto tako i za senf s medom, pa tko bi to jeo? Sigurno ćemo napraviti 100 komada da ljudi probaju i gotovo...
I tako, ide peta godina, a mi smo na 40+ vrsta proizvoda i svako toliko radimo neki „za probu“ koji redovito ostane tu zauvijek. Toliko o onoj priči „To će se sve smanjiti kada vidimo kako tržište diše“. Ispalo je da tržište diše kao kompresor pri 15 bara i ljuto uzima sve što mu serviramo.
Imamo i sljedeći korak – oazu za ljutomane i hedoniste s preko 300 artikala. Ali o tome drugom prilikom, sada razmišljam o jednom tamnom pivu prije spavanja. Možda bi se dobro uklopilo u senf?
XOXO LjutomanGirl