Špajza 26. ožujka 2020.

Evo kako možeš uživati u hrani bez neželjenih posljedica

Shutterstock
gastro postao gastro.24sata.hr
Nutricionista Sandra Krstev Barać za portal missZDRAVA pripremila je listu namirnica koje je sljedećih dana uputno konzumirati kako bi izbjegli nakupljanje kilograma...

Ostanak kod kuće je trenutno najbolja mjera zaštite nas i naših bližnjih. No, to sa sobom podrazumijeva manjak kretanja, a samim time i veći rizik od nakupljanja suvišnih kilograma. Ne pomaže ni činjenica da bi nas ova situacija mogla prikovati uz televiziju, a u eventualnoj dokolici i do konstantnog grickanja za stas nepoželjne hrane.

U situaciji kada se u smočnici rade zalihe za iduće dane, konzerve mahunarki, kao i smrznuto povrće, bi mogle postati najveći prijatelji vaše vitkosti. Uz proteine, vitamine i minerale, mahunarke su i jako dobar izvor prehrambenih vlakana (što vrijedi i za povrće i voće), svojstvo koje nam je iznimno važno kada govorimo o našoj liniji i sitosti. Naime, vlakna sama po sebi nemaju kalorijsku vrijednost, ali zbog sposobnosti da apsorbiraju vodu mogu pridonijeti osjećaju sitosti. Odlična ideja je mahunarke pripremiti i u obliku juha ili variva jer unos hrane „na žlicu“ odnosno tekućine može poslužiti i kao odličan supresor apetita. Druga solucija je ispijati nezaslađeni čaj u trenucima napadaja gladi. 

 

Možda vas zanima... Puna okusa: Toplo-hladna salata od mahuna i krumpira Recepti

 

Lisnate proljetne salate i drugo povrće koje bi bilo poželjno uvrstiti u svakodnevni jelovnik, no ako ste škrinje napunili smrznutim povrćem, nema razloga da ih ne iskoristite. Dobro je poznato kako nutritivna vrijednost smrznutog povrća i voća ne zaostaje za onom svježih inačica. Zbog toga ne postoji izgovor da raznoliko povrće i sada ne čini niskokaloričan i ukusan prilog glavnom jelu. Štoviše, upravo nam smrznuto povrće i voće dolazi u spas jer pruža lagane namirnice u doba kada možda ne idemo u redovitu nabavu svježih namirnica. 

 

Možda vas zanima... Tri ultimativna smoothieja kojima ćeš ojačati svoj imunitet Recepti

 

Upravo se u ribi, svježoj ili smrznutoj, krije tajna vitkosti. Što češće uvrstite ribu na svoj jelovnik, to ćete lakše održavati vitku liniju, a ujedno ćete organizmu osigurati visokovrijedne proteine, selen, cink, brojne vitamine te omega-3 esencijalne masne kiseline, sve redom tvari koje su bitne za snažan imunitet!

U trenucima napadaja za slatkim, rješenje dolazi u vidu suhog voća. Suho voće je prava riznica slatkog okusa koje će zadovoljiti potrebu za slatkim i smanjiti želju za masnim i kaloričnim kolačima i slasticama. Ujedno sadrži i brojne važne vitamine i minerale, ali i prehrambena vlakna. Stoga posegnite za sušenim marelicama, grožđicama, šljivama, smokvama, datuljama, ali ni tu ne pretjerujte: šaka sušenog voća dnevno je sasvim dovoljna. 

 

Možda vas zanima... Domaće granola pločice sa suhim smokvama i bademima Recepti

 

I za kraj, uhvati li vas pred televizijom kriza za slanim, najprihvatljivija opcija su kokice pečene na tek malo ulja i servirane u razumnim količinama. Da ne bi bilo zabune, porcije u kinu nisu razumne, stoga se držite malenih zdjelica.

 | Author: Shutterstock Shutterstock

Komentari 0
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.