‘Ako nije na društvenim mrežama, nije se ni dogodilo’ poznata je krilatica koja nam otkriva moć Facebooka, Instagrama, TikToka i drugih kanala koji su nam 'preuzeli' život i svakodnevicu. Jer, činjenica je da je većina naše komunikacije prešla u inboxe, a informacije za sve što nas zanima (od putovanja, izlazaka, obrazovanja, šopinga…) tražimo na društvenim mrežama.
Biti 'lajkan' postao je imperativ, a spomenuta frazeologija na najbolji način govori koliko su društvene mreže postale sastavni dio naših života.
Kako je estetika postala važnija od sadržaja – kvalitete hrane?
Nije od toga izuzeta ni gastronomija, dapače - estetika restorana i ugostiteljskih objekata na Instagramu postala je u mnogim slučajevima važnija čak i od sadržaja - kvalitete hrane. Biti aktivan na Instagramu, nuditi fotogenične kadrove i videa ambijenata put je kojim mnogi ugostiteljski objekti dobivaju nove klijente, suradnju s influencerima (a to znači još više novih klijenata), ali i kojim stvaraju 'identitet' i grade sebe kao brend!
Istraživanja pokazuju da više od 90% vlasnika restorana smatra kako su društvene mreže iznimno važne za njihovo poslovanje i da su u 2 godine poboljšali prodaju. Isto tako, čak 70 posto potencijalnih gostiju oslanja se isključivo na recenzije koje nalaze na raznim profilima.
S druge strane, kao i svaki trend koji s masovnošću izgubi autentičnost sve je više kritičara društvenih mreža koji su se zasitili opterećivanja s time hoće li 'hrana za Instagram' biti fotogenična. Tome u prilog govori i podatak da gosti u prosjeku provedu 10 minuta fotografirajući se prije nego išta naruče! Zaključak: Činjenica je da će Instagram i društvene mreže dovesti nove kupce u neki restoran, no potreban je i kvalitetan sadržaj iza forme da se opet vrate!
Sve mogućnosti koje pružaju društvene mreže
"Društvene mreže postale su odličan kanal za promociju jer pružaju razne mogućnosti da targetirate ciljnu skupinu (prema jeziku, spolu, dobi, lokaciji, interesima, obrazovanju i sl.), plasirate im ono čemu oni naginju i objavljujete ono što želite da se zna o vama. Isto možete organski (besplatno), ali možete i ulagati u oglašavanje i boostati određene objave za relativno sitan novac. Na kraju sve što ste plasirali možete analizirati kroz razne analitičke alate koje pružaju društvene mreže te tako pratiti i voditi statistiku“, objašnjava Social Media Manager Lana Kasić.
Posebno ističe činjenicu da na društvenim mrežama možete jednostavno dobiti i povratnu informaciju od svojih klijenata/kupaca, na jednostavan način navesti korisnike na posjet vašoj web stranici (povećati web promet), lansirati nove proizvode, objavljivati razne popuste i akcije, pohvaliti se svakim uspjehom ili samo ispričati neku anegdotu te tako kroz emociju doprijeti do kupca.
Društvene su se mreže profilirale tako da je, primjerice, Facebook kod mladih nedovoljno popularan, ali ga koriste nešto starije generacije (uzrok: brzorastuća popularnost TikToka na globalnoj razini), Instagram je još uvijek postojan, mada također u problemima (vlasnik je isti kao i FB – Meta) pa za sada održava popularnost najviše kroz reelse (vrlo slično TikToku) dok je upravo TikTok, objašnjava naša sugovornica, najbrže rastuća društvena mreža, najpopularnija u generaciji Z te još uvijek pruža veliku mogućnost organskog rasta bez potrebe za ulaganjem u oglašavanje, ali je ključno pratiti trendove (glazba, efekti, ples)
Ključni hashtagovi i označavanje lokacije restorana
Naravno, postoje jasno definirana pravila kada se fotografije objavljuju te koliko ključni hashtagovi i označavanje lokacije restorana.
"Fotografije trebaju biti isključivo autorske, s autorskim pravima ili sa stock stranica gdje se mogu pronaći besplatne fotografije ili ih možete kupiti. Do nedavno je na IG bila jako bitna kvaliteta fotografije i općenito izgled samog feeda, ali u zadnje vrijeme primjećujemo da ta potreba pada u drugi plan, a ispred svega je kratak video (reel) i to uz ove značajke: silent and vertical. Tu dolazi do jačanja TikToka na kojem je manje bitna kvaliteta videa već sami sadržaj u videu. TikTok kao društvena mreža jača sve više i u vrlo skoroj budućnosti većina će brendova biti prisutna na toj društvenoj mreži. Dovoljno je da u svojem restoranu imate zaposlenog jednog konobara ili kuhara koji je ujedno i 'tiktoker'. Tako ćete najjednostavnije moći biti prisutni na toj društvenoj mreži“, objašnjava Kasić.
Kada su u pitanju hashtagovi naša sugovornica ističe sa su jako bitni. Maksimalan broj koji možete koristiti je do 30 hashtagova. Na početku se koriste hashtagovi koji se manje koriste (5-150K), a kad profil sakupi cca 10K pratitelja može početi s korištenjem hashtagova koji se češće koriste (150K-2M).
Kako se trendovi i na društvenim mrežama redovito mijenjaju, treba istaknuti kako je trenutno na Instagramu najpopularniji reel što je odlična prilika za restorane jer, primjerice, u videu do 1 minute mogu prikazati atmosferu u restoranu, kako pripremaju neko jelo... Ljude trenutno najviše privlače stvarne situacije, tzv. behind the scenes i slično.
Recenzije i suradnja s influencerima kao ključni faktor uspjeha
"Recenzije na društvenim mrežama su također ključan faktor uspjeha nekog restorana. Za to su vam potrebni zadovoljni gosti. Danas sve više ljudi, radi vlastite promocije na društvenim mrežama, objavljuje pozitivna (i negativna) iskustva prilikom konzumacije nekog proizvoda ili usluge. Obično se tada tagira restoran, a na vama je da pratite takve objave i resherate ih u svojim storyjima. Možete i zatražiti od svojih pratitelja da vam napišu recenziju pa ju sami možete objavljivati i spremati u jedan highlights“, savjetuje naša sugovornica te dodaje kako "highlightsi bildaju povjerenje, usmjeravaju na IG profil, te pokazuje što on nudi. Na jednostavan način se kategorizira određena tematika i svaki pratitelj u bilo kojem trenutku može pogledati ono što ga zanima".
Na kraju, Social Media Manager Lana Kasić sugerira i neizbježnu suradnju s influencerima.
"Kada neka utjecajna osoba kaže da pije vodu s okusom limuna ili nosi određene naočale ili jede u određenom restoranu, tada će i njezina publika to početi raditi. Marketing putem influencera je vrlo učinkovit. U gastro svijetu sve ovisi o vrsti restorana. Ako radimo promociju restorana s Michelinovom zvjezdicom ili preporukom tada ćemo koristiti gastro influencere, kritičare i osobe koje se bave gastro tematikom. Ukoliko je, primjerice, riječ o otvaranju novog restorana tada je dobro za promociju koristiti influencere kako bi se proširila vijest o novom restoranu na tržištu. U svakom slučaju za restorane je potrebno angažirati gastro i lifestyle influencere ili food blogere, a odabir ovisi o ciljnoj skupini. Odabrat ćete influencere koji imaju pratitelje koji posjećuju restorane i imaju financijske mogućnosti za isto“, objašnjava Kasić.
Ugostiteljima koji odaberu usluge A1 poslovanje je uveliko olakšano jer A1 malim poduzetnicima nudi uslugu Fiskal1 - kompletno blagajničko rješenje prilagođeno potrebama poslovanja koje osigurava jednostavnost i fleksibilnost. Uz najkonkurentniju fiskalnu uslugu, A1 nudi povezivost na sigurnoj i pouzdanoj fiksnoj i mobilnoj mreži. A1 fiksna usluga je dokazano najbrža u Hrvatskoj, a ako se odlučite za mobilnu https://www.a1.hr/poslovni/mali-poslovni-korisnici?utm_source=24sata&utm_medium=nat&utm_campaign=HR_A1_B2C_P_22Jun-22Jun_SoHo-industrije&utm_content=kako-su-drustvene-mreze-postale-glavni-alati-za-promociju-restorana_aw_reach_brand_art_native&utm_term=18-49 uslugu dobivate neograničene razgovore u svim tarifama, 5G te neograničen internet!