Špajza 20. veljače 2018.

Održana 4. međunarodna G.E.T. konferencija o eno-gastro turizmu

foto: Promo
gastro postao gastro.24sata.hr
Četvrta međunarodna G.E.T. konferencija o eno-gastro turizmu održana je 16. - 17. 2. 2018., na Ladanjskom imanju Principovac u Iloku. Organizator konferencije je udruga za kulturu stola G.E.T. koja je uz pomoć brojnih sponzora uspjela realizirati projekt.

Dvodnevna konferencija okupila je na jednom mjestu istaknute turističke stručnjake i predstavnike značajnih turističkih institucija u Hrvatskoj i Sloveniji, te vinare i ugostitelje iz Hrvatske i država regije, kako bi raspravljali o trendovima i izazovima u turističkom sektoru, razmijenili najbolje prakse i potaknuli raspravu o važnosti jačanja suradnje javnog i privatnog sektora za održivi razvoj eno-gastro turizma. Primjeri dobre prakse, ali i problemi koji su na konferenciji prezentirani, pokazali su da takva suradnja doista jest neophodna.

 

 | Author: Promo foto: Promo

 

Udruga G.E.T. se bavi promicanjem eno-gastronomije i razvojem eno-gastro turizma te je, pod zajedničkim nazivnikom Centar za razvoj eno-gastro turizma, s tim ciljevima pokrenula nekoliko projekata, među kojima se nalaze i ova konferencija, kao i nagrada u vinskom turizmu Bijeli grozd.

Regionalni trofeji Bijelog grozda dodijeljeni su u sklopu konferencije, koja je, kao i proteklih godina, pokazala se korist u smislu edukacije i poslovnog povezivanja za sve sudionike.

Osim vina Iločkih podruma, sudionici konferencije imali su priliku kušati vina i proizvode drugih proizvođača pa i vinarija iz
susjednih zemalja.

Na otvorenju konferencije, sudionicima su se obratile gđa. Marija Budimir, pročelnica Upravnog odjela za turizam i kulturu Vukovarsko-srijemske županije, gđa. Vinka Ivanković, predsjednica Županijske komore Vukovar i gđa. Marina Budimir,
gradonačelnica grada Iloka, redom zahvalivši na inicijativi i prepoznavanju potencijala destinacije te ističući da su konferencije poput ove odličan put za ojačavanje turizma ove najsiromašnije hrvatske županije.

Ivica Miličević, direktor Turističkog ureda u TZ-u Grada Iloka, predstavio je Ilok kroz aktualne aktivnosti te planove i potencijale budućnosti. Grad Ilok je dio destinacije Vukovar-Vučedol- Ilok koja je nacionalni pobjednik Europske destinacije izvrsnosti (EDEN)
u 2017. godini. Ova nagrada, uključenje u razne prekogranične projekte te stalno povećanje broja dolazaka turista i noćenja dokazuju veliki potencijal ove destinacije, u čemu veliku ulogu ima ponuda vinarija (eno-gastro turizam) i položaj grada na Dunavu (cruising turizam).

"Uz dobru viziju, ciljeve i balansiranje jakosti i slabosti te uporan rad, vremenom se stvari pomalo mijenjaju. Destinacijski ciljevi moraju biti zajednički i jasni, a to je moguće isključivo u situaciji i sredini gdje svi skupa te pojedinačno, svaki segment, svaka pravna i fizička osoba pa i građani, rade ono za što su zaduženi, ono što žele, mogu i što svi zajednički vide kao dugoročnu perspektivu.", zaključuje Miličević.

 

 | Author: Promo foto: Promo

 

U prvom danu konferencije, dodijeljene su nagrade Bijeli grozd Regional trophy.

Bijeli grozd, nagradu vinarijama koje razvijaju vinski turizam, 2012. godine je utemeljila Udruga za kulturu stola G.E.T. koja se bavi promicanjem eno-gastronomije i razvojem vinskog turizma. Proizašla je iz spoznaje da turistima nije bitan samo proizvod,
već cijeli doživljaj te se temelji prvenstveno na aspektima turističke ponude, s ciljem da se turistima olakša izbor relevantnom preporukom, a proizvođače potakne na razvoj kvalitete ukupne ponude.

Danas Bijeli grozd pokriva države regije te se na G.E.T.-ovoj konferenciji o eno-gastro turizmu dodjeljuje Bijeli grozd Regional Trophy nagrada prema glasovima publike iz cijele regije. Publika je ove godine birala između ponuđenih 19 vinarija, to jest po nekoliko najboljih iz svake od država koje sudjeluju. Prema tim glasovima, najbolje turističke vinarije u regiji su:

  • 1. mjesto: Podrumi Vukoje 1982, Trebinje (Bosna i Hercegovina)
  • 2. mjesto: Vuglec breg, Škarićevo (Hrvatska)
  • 3. mjesto: vinarija Kopitović, Brčeli (Crna Gora)
  • 4. mjesto: Iločki podrumi, Ilok (Hrvatska)
  • 5. mjesto: vinarija Kovačević, Irig (Srbija)


Sve nominirane vinarije dobile su priznanja, a 5 najboljih lijepe i vrijedne uspomene, kristalne trofeje iz Staklarne Rogaška.

Prvi dan konferencije završio je u turističkom naselju Stari podrum, obilaskom očaravajućeg starog podruma, u kojem se nalaze vina koja dozrijevaju u hrastovim bačvama, ali i vrijedna arhivska vina.

Uslijedila je svečana večera u restoranu Stari podrum, uz glazbu tamburica i domaće delicije sljubljene s vrhunskom ponudom vina Iločkih podruma, koja nikoga nije ostavila ravnodušnima. Restoran ima kapacitet od 100 sjedećih mjesta i dodatnih 60 pod
natkrivenom vrtnom terasom, a nudi i organizaciju najrazličitijih vrsta domjenaka i banketa.
 

 | Author: Promo foto: Promo


Drugi dan konferencije održao se niz stručnih prezentacija uz primjere dobre prakse i rasprava o temi. Damir Kmećko, voditelj turizma u Iločkim podrumima d.d predstavio je Ladanjsko imanje Principovac. Željka Balja, diplomantica turizma sveučilišnog smjera, voditeljica zdravstvenoga turizma i specijalizantica za oglašavanje i odnose s javnošću uvela je u temu kratkim predavanjem odgovorivši na pitanje: Tko sve upravlja destinacijom?

Romana Bunčić, vlasnica Internet turističke agencije DMC 4 GODIŠNJA DOBA, govorila je o destinacijskim menadžment kompanijama (DMK ili eng. DMC), o primjerima dobre prakse i problemima s kojima se susreću.

Matej Perkušić, direktor turističke zajednice Baranje, govorio je o brendiranju Baranje kao turističke eno-gastro destinacije Ivanka Luetić Boban, stručna suradnica u javnoj ustanovi RERA S.D. za koordinaciju i razvoj Splitsko-dalmatinske županije, predstavila je projekt "Kulinarska Baština Splitsko-dalmatinske županije" kao dijela kulinarske baštine Europe. Peter Misja, načelnik općine Podčetrtek, pokazao je zašto je ta općina izvrstan primjer uspješne suradnje javnog i privatnog sektora

Miroslav Varga, certificirani trener Google oglašavanja u regiji, s iskustvom rada na tisućama kampanji, jedan je od najnagrađivanijih stručnjaka iz područja oglašavanja te vrste, a prezentirao je prednosti Google oglašavanja u turizmu.

 

 | Author: Promo foto: Promo

 

Prije završetka konferencije, sudionici su imali priliku provesti se vinskom cestom, a potom uz kavu u hotelu "Dunav" uživati u pogledu na impresivan Dunav.

Dio programa bila je posjeta imanju "Kuća dide Tunje", koje se nalazi u selu Oprisavci, u Brodsko-posavskoj županiji. Centralni dio ovog slavonskog imanja je stara kuća koja pruža izvorni slavonski ugođaj, ali preuređena tako da pruža sve potrebe modernog
turista. Devet soba, restoran, konoba, suvenirnica, zatvorena terasa s roštiljima, prostor za peke, dvorište s velikim zabavnim parkom, veliki ribnjak i drugi objekti te raznovrsne zabavne i edukativne aktivnosti dio su turističke ponude ovog imanja.

Bogata i doista ukusna gastro ponuda zasniva se na jelima po starinskim receptima, kakva su se u Slavoniji prije kuhala te namirnicama vlastite proizvodnje (vrt s povrćem, vlastita mesnica, domaći kruh...).

Na imanju često se organiziraju razne manifestacije pri čemu, kažu vlasnici, imaju podršku turističke zajednice s kojom ostvaruju dobru suradnju.

Na kraju, fokus ovogodišnje G.E.T. konferencije bio je na suradnji javnog i privatnog sektora kao preduvjeta za uspješan razvoj destinacija. Primjeri dobre prakse, ali i problemi koji su prezentirani, pokazali su da je takva suradnja neophodna.

"Ona postoji, ali je nedovoljna. U nekim destinacijama je zadovoljavajuća i tu se bilježi napredak, ali isto tako postoje primjeri gdje ona može i mora biti puno bolja i kvalitetnija. Svi koji rade i žive na turističkoj destinaciji trebaju shvatiti da imaju isti cilj i raditi na njemu te shvatiti da tu nema mjesta osobnim nesuglasicama, nego da trebaju svi zajedno promovirati i podići destinaciju pa će od toga onda svi profitirati.", ističe Tomislav Stiplošek, predsjednik udruge G.E.T.

 

 | Author: Promo foto: Promo

 | Author: Promo foto: Promo

 | Author: Promo foto: Promo

 | Author: Promo foto: Promo

Komentari 0
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.