Iz vlastitog iskustva s filozofijom Marie Kondo kad su u pitanju ormari, možemo potvrditi da ovakvo temeljito pospremanje zaista ima dugoročne pozitivne efekte.
Jednom kad baciš ili pokloniš sve ono što ne koristiš, a već dugo stoji u tvom prostoru (ne odnosi se samo na kuhinju već ina ostale prostorije u stanu) i savršeno posložiš preostalo, bit će ti teško poremetiti red u koji je uloženo mnogo truda i vremena.
Marie se pita - odišu li predmeti radošću
Nakon spavaće sobe, kuhinja je sljedeći prostor s kojim se moram izboriti. Unatoč tome što su mi namirnice sortirane, vječno provjeravam rok trajanja i nastojim sve vratiti na mjesto s kojeg sam i uzela, vrlo je lako nakupiti gomilu nepotrebnih stvari.
KonMari metoda temelji se na tome odišu li predmeti radošću, što u svakom slučaju treba primijeniti i na (ne)potrebne kuhinjske potrepštine.
Ekstremno reduciranje stvari i dobra organizacija
Ako se dosad niste susreli s ovom uspješnom mladom ženom i njenim načinom rada, mogao bi vam se učiniti smiješnim. Savjetuje povezivanje s predmetima, ekstremno reduciranje i organizaciju, za što većina zaposlenih ljudi teško pronalazi vremena. Ako se odvažite na ovaj pothvat, uzmite u obzir da će potrajati, ali ćete naknadno osjetiti i veliko olakšanje.
Kako bi se pripremila za veliku reorganizaciju kuhinjskih elemenata, što me pomalo i veseli, pogledala sam nekoliko epizoda Tidying up with Marie Kondo i nekoliko videa na YouTubeu.
Preporučujem vam da napravite isto jer kadrovi urednog prostora zaista inspiriraju, a istovremeno ćete shvatiti i zašto je plaha Marie globalna senzacija. Prije svega, bacite oko na jednostavne i efikasne savjete za veliko pospremanje kuhinje.
1. Provjerite datume i bacite proizvode kojima je prošao rok trajanja
Vjerujem da redovito bacate namirnice kojima je istekao rok, ali sasvim je moguće da u bespućima kuhinje i smočnice zalutaju i poneke stare pahuljice, džemovi, začini pa čak i slatkiši. Izvadite apsolutno sve namirnice, položite ih na stol i pomno pregledajte jesu li iskoristive i trebaju li vam.
2. Koristite kutije i posude različitih veličina
Gotovo sve namirnice i pribor možete vrlo lako razvrstati u kutije. Tako će na vašim policama biti red, sve će imati svoje mjesto i nećete gubiti vrijeme na potragu. Marie ponovno savjetuje da se povežete s predmetima koje posjedujete i procijenite hoćete li ih upotrebljavati ili vam je jednostavno neugodno bacati nešto u što ste uložili novac.
3. Postavite namirnice i potrepštine vertikalno
Uz to, preporučuje da sve u kutije postavljate vertikalno kako bi u svakom trenutku bili svjesni količine onog što posjedujete te spriječili nepotrebno gomilanje i trošenje novca. Vrlo je lako zaboraviti na paket praška za pecivo na dnu neke kutije i kupiti još deset drugih koje ćete u konačnici morati baciti.
Ovo je banalan primjer, ali jednaka je situacija i s mnogim skupljim potrepštinama na koje bespotrebno trošite novac.
4. Organizirajte hranu prema vrsti
Vidjet ćete da je ugodna promjena kada su svi začini u jednoj kutiji, tjestenina u drugoj, a slastičarske sitnice u trećoj. Povedite se za instinktom i rasporedite stvari po policama s obzirom na frekvenciju korištenja.