Velika je vjerojatnost da ćete, ako u restoranu svira glazba, pojesti više, a samim time i više potrošiti.
Naime, prema portalu Food and Wine, istraživanje koje je proveo profesor Sven-Olov Daunfeldt, pokazalo je kako slušanje glazbe, koja je kombinacija poznatih hitova i nepoznatih pjesama, povećava prodaju u restoranu za čak 4,8 %.
Postoji čak i kompanija koja se posebno bavi sastavljanjem idealnih playlista za određene brendove. Naime, švedska kompanija Soundtrack Your Brand (SYB) nastoji složiti najbolju moguću glazbu koja će se puštati u određenim restoranima, dućanima i slično. Na taj način, povećala je mnogim lokalima prodaju hrane i pića. Upravo sa SYB-om je surađivao i profesor Daunfeldt.
Na četiri različite mogućnosti napravili su svoje istraživanje: bez glazbe, samo hitovi (koji imaju veze s brendom), mješavina hitova i glazbe koja nije toliko poznata te nasumično odabrana glazba.
Najmanji učinak na klijente imali su nasumičan odabir glazbe te bez glazbe uopće jer su doveli čak i do smanjenja prodaje, i to za 4,3 %. Glazba gdje su bili pomiješani hitovi i manje poznate pjesme povećala je prodaju za čak 4,8%. Dok puštanje samo hitova, iznenađujuće, nije drastično povećalo prodaju već za samo 1,2 %.
U SYB-u kažu da je to zato što, kada slušamo stalno glazbu koja nam je poznata, ona nas ometa te ili počnemo pjevušiti ili nas potpuno udalji od onog radi čega smo došli - hrane i pića.
U kompaniji SYB smatraju kako je vrlo važno povezati svoje ime/brend s određenom glazbom jer se tako naši klijenti, i kada nisu kod nas, prisjećaju onog što nudimo, odnosno, u konačnici - nas, i tako nas lakše pamte.