Toga lipnja 2014. godine, kao glavni urednik portala koji piše o hrani, piću i putovanjima, bio sam pozvan u novootvoreni lokal na izvrsnoj lokaciji u Frankopanskoj 11. Tek tramvajsku stanicu od strogog centra metropole, uvijek u žiži, preko puta kazališta i u blizini škole i vrtića – sve je nekako mirisalo na uspjeh. Ali i kvalitetno meso. Baš je dobro mirisalo...
Prvi Submarine je stvarno imao kvalitetno meso, veseo i lepršav interijer, ugodno i pristupačno osoblje i šarolik izbor kvalitetnih piva. Brutalno smo se najeli isprobavajući desetak vrsta burgera u bojama i oblicima svim, a tadašnjoj PR-ici lokala sam u povjerenju rekao da bi u njihov burger trebalo staviti više umaka, i da su im peciva relativno suha. Iako su moji savjeti stvarno bili dobronamjerni, dospio sam na njenu crnu listu, ali više zbog opsega posla kasnije tek par puta jeo u Frankopanskoj.
No, Submarine se ubrzo otvorio i u pivskoj oazi na Žitnjaku, pivovari The Garden, pa nisam odolio njihovim krumpirićima, po meni najboljima u gradu, a onda sam shvatio da im poslovnice niču poput kladionica devedesetih... I sada u burgerima ima puno umaka. Dakle, krenulo im je, i samo po sebi se nametnulo i pitanje - kako uspjeti u Hrvatskoj (i Srbiji) s hrvatskim kapitalom i održavati kvalitetu u deset lokala? I to u svega tri godine?
„Kvaliteta prije svega, birane domaće namirnice i stalna interakcija s našim konzumentima – želimo u svemu biti prvi i najbolji i to zahvaljujući onome što napravimo, a ne po tome tko smo mi. Želimo da ljudi prepoznaju naš brend i u njemu uživaju, bilo gdje i bilo kad.“ rekao nam je, gospodin Luka Jureško iz Submarinea.
Od samih početaka ljudi iz „Podmornice“ su se odlučili za teži i dulji put, ali rezultati su eto – vidljivi. Za svoje burgere, i ne samo burgere koriste samo hrvatske sastojke, s domaćih farmi, krumpir iz Like (najveći su potrošač ličkog krumpira u zemlji), meso sa Žumberka, peciva iz zagrebačke pekare Miško, sir iz Podravine, pancetu iz Dalmacije... Godišnje prodaju nevjerojatnih 450.000 burgera, a osim Zagreba, Rijeke, Voloskog i Beograda, uskoro kreću i u osvajanje Splita i još nekoliko drugih destinacija.
„Lijepo je jesti kvalitetne namirnice, ali bitno je paziti na sve detalje, tako da smo izrazito ponosni na nagradu CSS za najbolji brand dizajn. Inovacije u našoj ponudi osmišljene od svjetski poznatih chefova kao što su Deniz Zembo, Mario Bernatović – kuhar s dvije i TJ Caparas s tri Michelinove zvjezdice.“, nastavio je Luka.
U svim Podmornicama danas postoji mogućnost dogovora sa zaposlenicima da kombinirate svoj obrok, a isto tako se trude svako malo ubaciti novitet, kao što je recimo – ljuti mjesec. Jedna od sjajnih inovacija je i sezonski meni, u kojem se prate namirnice koje uspijevaju u određenom godišnjem dobu. A tu je i Monstrum za ljude koji rade kao urednici gastro portala i ne mogu odoljeti trostrukom ogromnom sočnom čudovištu. Također, s hladnim je danima u ponudi i kuhano vino, i Christmas burger s junetinom, umakom od senfa i meda, dalmatinskom pancetom i suhim šljivama dinstanim u portu. Samo porto, logično - nije iz Hrvatske...
Submarine ima i svoju adventsku kućicu na Zrinjevcu, pa i tamo širi svoju pozitivnu priču – svjetski trendovi s hrvatskim namirnicama. Iako je krenula sa sloganom „Original homemade natural burgers“, Podmornica više nije samo mjesto za brzi obrok, jer tu dolaze svi, od školaraca do obitelji i ljudi u skupim odijelima kako na brdo burgera, tako i na salate, više vrsta krumpirića, svinjska rebrica, kobasicu u pecivu...
Pa ako igrom slučaja niste zavirili u najveći hrvatski lanac burgera i mjesto gdje ćete se stvarno osjećati svjetski i ugodno, vrijeme je da se uputite na jednu od ovih deset lokacija, ili na Zrinjevac dok traje Advent. Divno je doći u topli dom na maminu juhu, ali i izlazak s prijateljima i dragim ljudima na vrhunski mesni obrok – definitivno veseli čovjeka. Stoga, neka on bude vrhunski. Vidimo se u Submarinima, sve detalje potražite na njihovoj službenoj stranici i facebooku!