Kraj jedne i početak nove godine idealna su prilika za rezimiranje stvari. A kako nas uglavnom zanima gastronomija, takvi pregledi su nam i najzanimljiviji.
Donosimo jedan od pregleda food trendova, prema podacima koje je objavio Grubhub, američka platforma za dostavu hrane. A njihove brojke dosta su konkretne i pouzdane jer ljudi marljivo bilježe što je tko od njih naručio.
Veliki povratak mliječnih proizvoda
Američka platforma za dostavu hrane Grubhub zabilježila je da je u protekloj godini ponovno porasla potražnja za mliječnim proizvodima te kavom s kravljim mlijekom, i to za čak 20 %. Još zanimljivije, na vrhu je punomasno mlijeko, nakon njega slijedi mlijeko sa 2 % mliječne masti, a na trećem mjestu je čokoladno mlijeko.
Girls Dinner
Ženski gastro trend koji je obilježio proteklu godinu. Ove ženske večere postale su globalni food trend, a videa s hashtagom #girlsdinner pogledalo je na TikToku više od 30 milijuna ljudi.
Riječ je o obrocima koji se ne kuhaju, ali svejedno pružaju velik užitak jer se sastoje od vrhunskih proizvoda poput delikatesnih suhomesnatih proizvoda, vrhunskih sireva, kruha, voća… Dame u njima posebno uživaju kad im se ne da kuhati ili za kuhanje nemaju vremena.
Postoje razne interpretacije ovog trenda, pa se neke ženske večere sastoje od konzerve sardina, a neke pak od kokica, gumenih bombona i kriški sira.
Ružičasti Barbie svijet
Kada je u 2023. u kina diljem svijeta stigao film Grete Gerwig 'Barbie' svi su ponovno poludjeli za popularnom lutkom. Tako je i sva hrana bila obojena u ružičasto – od ružičaste Barbie tjestenine, preko Barbie burgera, krafni, sladoleda…
@laespatulaverde El fenómeno Barbie ha llegado a la cocina. #barbiepasta #pinkpasta #beterraga ♬ Barbie Girl - Lady Aqua
Najezda kiselih krastavaca
Od početka 2023. godine pretraživanje pojma 'kiseli krastavci' (pickles) poraslo je 3800 %, a na TikToku svi su snimali videa s kiselim krastavcima. Hashtagovi #pickle i #pickles na TikToku su prikupili više od 9 milijardi pregleda, a sjetimo se i slavnih kiselih krastavaca u otopljenom siru, jednom od food trendova na ovoj popularnoj društvenoj mreži.
@jeanthacookingqueenn PICKLES IN A BLANKET #pickles #pickletok #cheesepickle #snacks #recipes #foodtok #foodasmr #GoodDeedsCup ♬ original sound - jeanthacookingqueenn
Pauza za dijetalnu kolu
Umjesto popularne pauze za kavu, mladi potrošači u Americi pokrenuli su novi trend – odlazak na pauzu za dijetalnu kolu. U uredima diljem SAD-a naručeno je prošle godine 17 % više dijetalne kole nego godinu prije, a videa s hashtagom #dietcokebreak prikupila su na TikToku više od 43 milijuna pregleda.
Ovaj trend najpopularniji je bio među milenijalcima i pripadnicima generacije Z, a odražavaju njihovu želju da pauzu provedu "uživajući u malim stvarima".
@hauskris Replying to @Mara i’ve spent so long getting this formula clinically tested and proven!! (by me) #dietcokebreak #middaydietcokebreak #middaybreak #dietcoke #wfh #wfhbreak #lunchbreak #truelemonpartner #truelime #truecitrus #dietcokewithlemon ♬ original sound - Kristen