Što se same degustacije tiče, tu je stvarno bilo svega. Mogao bih reći čak i previše. Iako sam tri dana sudjelovao na GAST-u, nažalost moram priznati da nisam uspio degustirati ni četvrtinu ponuđenog iako je sve što sam degustirao bilo u iznimno malim dozama, kako bi se ostavio prostor i za ono nešto drugo, za susjednim štandom.
PPD Croatia, distributer brendova Monin, Johnny Walker, Tanqueray, Aperol je imao velik i odlično opremljen izložbeni prostor te smo uživali u cocktailima koje su spravljali njihovi barmeni. Meat & grill boutique Beef shop prezentirao je svoje vrhunske steakove. Kako sami kažu „daleko najveće iskušenje i izazov velikih majstora mesarskog i gastronomskog zanata ogleda se isključivo u savladavanju tajni fermentacije, pretvarajući sirovo goveđe meso u sveukupnu sljubljenost mekoće, nježnosti, sočnosti, ukusnosti, aromatičnosti i optimalne probavljivosti, dakle u istinsku umjetnost gurmanskog doživljaja“.
Na štandu Kulinarska baština splitsko – dalmatinske županije kušali smo chips od raštike, a na štandu CRO – GO kušali smo kruh od pira. Pivovara Medvedgrad prezentirala je svoja odlična craft piva Agram stout, Baltazar, Crni Jack, Fakin IPA. Imali smo prilike kušati i premium francuski cognac Meukow, i sjajne Premis sladolede iz Makarske, kao i vina i proizvode od tartufa Zigante. Sve je začinila ekipa Volim ljuto, a posebno su me se dojmili Hellfire insane peanuts – kikiriki zaljućen prahom Caroline reaper i Satans balls – habanero white papričice u vinskom octu. Kušali smo i još puno, puno, puno toga, ali da bih sve naveo i opisao morao bih napisati knjigu.
Turistički klaster kontinentalne Hrvatske okuplja obiteljska poljoprivredna gospodarstva, vinarije, restorane, craft pivovare i turističke zajednice prvenstveno s područja Slavonije & Baranje. Na GAST-u se predstavio Carletto d.o.o. iz Osijeka s toplim čokoladama (classic, bijela, kokos, lješnjak), čajem za grickanje s komadićima voća (borovnica, brusnica, malina), milk shake frapeima, vrućim voćem i hladnim voćem, te s mirišljavim vlažnim maramicama za ugostiteljstvo napravljenim od tkanine. Carletto d.o.o. je i ekskluzivni distributer 1883 Maison Routin sirupa za hrvatsko tržište.
Posjetiteljima se predstavio i restoran Didin konak iz baranjskog Kopačeva koji nudi savršenu kombinaciju baranjskog eno gastro obilja i netaknute prirode Kopačkog rita. Prvog dana festivala kuhali su čobanac za sve posjetitelje koji se doslovno razgrabio u roku od pet minuta.
OPG Đanić iz Podgorača sa svojim rakijama (viljamovka, travarica, jabukovača, lozovača, šljivovica i pjeskarena šljivovica) i likerima (borovnica, bazga, kupina, lavanda, limun, med, orah, rogač, smokva, šipak, višnja, pelinkovac). OPG Dješka prezentirao je proizvode od slavonskog meda, a OPG Lasić slavonske suhomesnate proizvode, dok se OPG Lidije Šmider predstavio s proizvodima od aronije. Kušaonica piva Gajba, koja je i distributer velikog broja stranih pivskih brendova za područje RH posjetiteljima je točila pivo craft pivovare Valens iz Vinkovaca.
Predstavila se i turistička zajednica općine Bilje sa sjajnim manifestacijama protkanim gastro delicijama kao što su Ribarski dani u Kopačevu, Paprika fest u Lugu, Kakasütés u Vardarcu ili Etno susreti u Bilju. Turistička zajednica Baranje prezentirala je posjetiteljima svoje manifestacije u čijem fokusu je eno gastronomska kultura: Gator fest, Wine & walk, Vinski maraton u Zmajevcu, Kulinijada u Jagodnjaku…
Navedene dvije turističke zajednice u udruženom nastupu s trećom TZ s područja geografske Baranje (TZ Draž) prošle godine su osvojile nagradu Hrvatske turističke zajednice za najbolju destinaciju ruralnog turizma u Hrvatskoj.
Vinsku scenu sjeveroistočne Hrvatske predstavljale su tri vinarije: vinarija Süber (Erdut) iz Slavonije čiji je muškat žuti prošle godine ovjenčan dekanterovom medaljom, vinarije Kusić (Zmajevac) i Svijetli dvori (Karanac) iz Baranje. Vlasnik vinarije Svijetli dvori Oliver Novački je u petak kuhao Iš fiš (paprikaš od piletine) za sve posjetitelje na centralnom degustacijskom trgu sajma.
Osim ovoga eventa na degustacijskom trgu posjetitelji su mogli pratiti i 23. međunarodno ocjenjivanje vina i jakih alkoholnih pića Dionizijana. U kategoriji predikatnih vina najbolje plasiran je bio OPG iz Kupljenova, s ledenim vinom iz 2012. godine koje je osvojilo 90.5 bodova. U kategoriji pjenušaca proizvođač Puklavec family wines iz slovenskog Ormoža sa svojim Penina sauvignon estate select bio je najbolje plasiran osvojivši 83 boda i srebrnu medalju. U kategoriji rose vina slavodobitnik je bio OPG Reljić Borna iz Drniša s 81 bodom i srebrnom medaljom.
U kategoriji bijelih vina pobijedio je Ivan Sokač iz Strmeca Stubičkog sa svojim rajnskim rizlingom iz 2016 godine koji je osvojio zlatnu medalju i 89 bodova. Šampion ovogodišnje Dionizijane je Dingač barrique iz 2011. godine, vinarije Matuško iz Potomja na Pelješcu s 90 osvojenih bodova i velikom zlatnom medaljom.
U kategoriji jakih alkoholnih pića trijumfirala je Natura Antunović iz Orebića s rakijom od komorača pod nazivom Morač. Komorač je divlji anis koji raste na neobrađenim i zapuštenim poljoprivrednim površinama. Isti proizvođač s pelješca je pobijedio i u kategoriji likera sa svojim pelinkovcem.
Na trgu se održavala i prezentacija izrade tradicionalnog kolača iz Blata s Korčule pod nazivom Blatska lumblija. Smiljana Matijaca, vlasnica trgovine korčulanskih slastica Cukarin prikazala je izradu još jednog tradicionalnog kolača s područja otoka Korčule pod imenom Lojenica. Na središnjem degustacijskom trgu predstavljali su se i splitski restorani, a PPD barmeni su održali i masterclass.
U sklopu GAST sajma je održan i čitav niz zanimljivih vinskih radionica sa sljedećim temama: priča o kaštelanskom vinogorju, frankovka – vino koje osvaja, trnjak – crnjak iz dalmatinske Zagore, renesansa vrgorskog vinogorja, WOW i rose i mala vinska škola.