Špajza 13. ožujka 2020.

Prehranom možeš pozitivno utjecati na svoj imunitet

Shutterstock
gastro postao gastro.24sata.hr
Činjenica je da će se oslabljeni imunosni sustav teže boriti protiv infekcija, objašnjava mag. nutricionizma Sandra Krstev Barać za portal missZDRAVA

Prehrana je jedan od najlakših načina kako možemo utjecati na snagu našeg imuniteta. Osiguramo li  prehranom imunitetu potrebne hranjive tvari možemo smanjiti mogućnost pojave bolesti, te čak ubrzati oporavak u slučaju da bolest ipak nastupi. 

 

Možda vas zanima... Tri ultimativna smoothieja kojima ćeš ojačati svoj imunitet Recepti


Top 5 namirnica za jačanje imuniteta

Želiš li ovih dana dati podršku svom imunitetu u svakodnevnu prehranu uvrsti:

  • Češnjak  je apsolutna superzvijezda među namirnicama koje pospješuju imunitet. Ističe se svojim protuvirusnim svojstvima koje duguje supstanci naziva alicin, a koja posjeduje antioksidativna svojstva. U svom protuvirusnom djelovanju češnjak je najučinkovitiji kada se konzumira sirov, bilo da je zgnječen, nasjeckan ili samljeven.
  • Fermentirani mliječni proizvodi su poznati po tome da prirodno sadrže žive bakterije koje djeluju povoljno na zdravlje probavnog sustava, a time i na jačanje imuniteta. 
  • Citrusi su u zimsko doba jedan od rijetkih izvora imunostimulirajućeg vitamina C. Vitamin C je poznat po svojim antioksidativnim svojstvima te činjenici da doprinosi normalnoj funkciji imunološkog sustava, pa je važno uzimati ga dovoljno kako bi smanjili mogućnost infekcije. Manje je poznato da vitamin C može skratiti trajanje bolesti ukoliko je do infekcije već došlo.
  • Kiseli kupus je odličan odabir jer sadrži i probiotike i vitamin C.
  • Med ima dugu tradiciju upotrebe za jačanje imuniteta te se vjeruje da zahvaljujući antiseptičkom djelovanju poboljšava otpornost organizma na infekcije. 

 

Možda vas zanima... Ovaj će napitak s đumbirom pročistiti tvoje tijelo Recepti

 

Dodaci prehrani za imunitet

Ukoliko je prehrana raznolika i uravnotežena, organizmu će se osigurati dovoljno hranjivih tvari potrebnih za snažni imunitet. No, u slučaju jednolične prehrane, stresa i ubrzanog načina života ili općenito čestog pobolijevanja preporuka je posegnuti za dodatnom pomoći u obliku dodatka prehrani. 

Među dodacima koji mogu ojačati imunološki sustav i time pomoći u borbi protiv virusnih infekcija, pa tako i korona virusa valja izdvojiti:

  • Vitamin C koji dokazano skraćuje trajanje i ublažava simptome virusnih infekcija. Terapijski učinak vitamina C postiže se unosom 500 mg do 2 g vitamina C dnevno, a za njegovu maksimalnu iskoristivost preporuka je uzimati pripravke u kojima vitamin C dolazi u kombinaciji s bioflavonoidima. 
  • Cink je izuzetno važan za pravilno funkcioniranje imuniteta, a brojne studije pokazuju da unos cinka može povećati otpornost prema respiratornim i ostalim infekcijama, posebice kod djece i starijih osoba čija je prehrana, kako je uočeno, nerijetko siromašna cinkom.
  • Unos vitamina D putem dodataka prehrani je zimi dobra investicija kada je njegova proizvodnja u tijelu minimalna zbog nedovoljne izloženosti suncu. U slučaju nastupa bolesti od pomoći mogu biti više doza vitamina D u vidu 2000-5000 I.J. dnevno
  • Echinacea je ljekovita biljka koja ima dugu tradiciju upotrebe u svrhu jačanja oslabljenog imunološkog sustava. Brojne studije pokazuju da Echinacea pomaže u prevenciji i liječenju simptoma virusnih infekcija. Općenito, za stimulaciju imunološkog sustava, preporučena dnevna doza je 3 puta na dan po 1 g sirove droge ili 300 mg standardiziranog ekstrakta u prahu  ili 1-2 ml tinkture. Postoje saznanja da dugotrajnom upotrebom Echinacea gubi na učinkovitosti pa se preporučuje da se pripravci kontinuirano ne koriste dulje od 6 do 8 tjedana. Može se uzimati i preventivno, no učinkovitija je ako se uzima kad nastupe prvi simptomi viroze
  • Propolis ima cijenjeno mjesto u narodnoj medicini koja preporučuje preventivnu upotrebu propolisa u svrhu jačanja imuniteta i protiv raznih infekcija, ali i za ublažavanje već nastalih  tegoba. Smatra se da učinkovita dnevna doza iznosi oko 1,5 g sirovog propolisa, odnosno oko 350 mg koncentrata, a prilikom kupnje valja odabirati one proizvode koji u svom sastavu navode da sadrže standardizirane ekstrakte propolisa.

Koliko brzo će dodaci prehrani uroditi plodom ovisi o brojnim čimbenicima poput kvalitete prehrane općenito, o dozi dodatka koja se primjenjuje, sposobnosti organizma da apsorbira tvari,  ali  i kvaliteti samog pripravka, no u prosjeku potrebno je 2-3 tjedna primjene da bi se počeli primjećivati pozitivni učinci u smislu prevencije nastanka viroze.

Komentari 0
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.