16. kolovoza 2016.

Zelena superhrana - fine i zdrave namirnice koje će vas osvojiti

zelena hrana
Thinkstock
gastro postao gastro.24sata.hr
Osim divnih delicija, od sljedećih pet namirnica zelene moje možete itekako profitirati – prepune su hranjivih stvari koje čuvaju vaše zdravlje, a uz to su još i neodoljivo ukusne.

Avokado je namirnica koja vam dopušta da se njome igrate na nebrojeno mnogo načina. Možete ga jesti samog, tek s malo maslinovog ulja, soli i papra. Ukoliko je dovoljno mekan, namažite ga na tost ili ga pomiješajte s tunom i napravite zdravu paštetu u samo nekoliko minuta. Ubacuje se i u kreme - mousse od avokada i čokolade nešto je sasvim novo, ali neodoljivo ukusno. Kombinirajte ga kao guacamole umak u burgerima ili s grickalicama ili ga samo nasjeckajte i ubacite u finu salatu s ostalim povrćem. Osim što je ukusan i divno se slaže s gotovo svim namirnicama koje možete zamisliti, avokado je savršena namirnica za mršavljenje. Predstavlja odličan obrok nakon vježbanja jer pomaže u borbi protiv grčeva u mišićima, a pomaže i kod kolesterola.

burger s piletinom | Author: Thinkstock Thinkstock

Iako ga u djetinstvu možda niste obožavali, kelj je itekako zdrava, a uz malo truda može postati i savršeno ukusna namirnica. Dobar je za kosti, bogat je vitaminom A, C i K, a odličan je i za vaš imunološki sustav. Od njega možete pripremiti ukusna variva i juhe, koristiti ga u pripremi temeljca, tjestenina, ali i rolati ga s kozicama ili mesom po želji. Pripremite složence ili ga poslužite kao prilog uz krumpir. Mogućnosti da baš kelj postane vaše omiljeno povrće je nebrojeno mnogo.

Još jedna lisnata namirnica želi da u njoj uživate svim osjetilima, riječ je o špinatu. Jeo ga je Popaj, jedite ga i vi. Špinat je bogat vitaminom C i A, odličan je izvor folne kiseline, željeza i magnezija. Možete ga ubacivati u tjesteninu, njoke ili tijesto za pizzu kako bi dobili efektnu zelenu boju, ali i spremati ga na mlijeku, u pitama ili ubaciti šaku zelenih listova u smoothie. Divan okus daje salatama, tartevima i odlično se slaže sa raznim vrstama sira.

Prokulica ili kelj papučar pomalo je zapostavljeno povrće. Ubacujemo ga u juhe i variva, a super se slažu kao prilog mesu ili ribi, kuhane ili pirjane na maslacu. Luk i đumbir također su izvrsni dodaci prokulicama, a njihov orašast okus odlično će upotpuniti jela od kestena ili oraha. Okušajte se u pripremi mesnih okruglica ili quiche pite s prokulicama i instantno zavolite te male zelene okruglice.

Turska baklava s pistacijima | Author: Thinkstock Thinkstock

Pistacije su mali zeleni orašasti plodovi koje naprosto obožavamo. Grickajte ih same uz kakav dobar film ili od njih napravite hrskavu koricu na sočno pečenom mesu. Pripremite neodoljiv sladoled od pistacije ili ih ubacite u čokoladnu kremu. Nezaobilazan su sastojak pesta, raznih umaka i krema, a vole se i s ribom. Osim što su divnog okusa, odličan su izvor vlakana i sadrže veliku količinu antioksidansa, a zovu ih još i prirodnim botoksom upravo zato što samo šaka pistacija na dan pomaže u borbi protiv bora. 

Komentari 0
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.