Špajza 23. veljače 2018.

Top 5 razloga zašto biste trebali jesti lignje

Lignje s limunom i češnjakom
foto: Thinkstock
gastro postao gastro.24sata.hr
Baš kao i drugi plodovi mora, lignje su vrijedan doprinos tjednom jelovniku koje će pridonijeti očuvanju vašeg zdravlja, spriječiti upale, ubrzati zarastanje rana, pomladiti vas, ali i definitivno pridonijeti osjećaju zadovoljstva - pogotovo onog koji slijedi nakon dobrog i zdravog obroka.

Što je dobro u lignjama:? Pa dobar su izvor proteina, a također sadrže omega-3 masne kiseline, bakar, cink, vitamin B i jod.

 

Možda vas zanima... Lignje na sicilijanski – talijanski klasik! Recenzije

 

Lignja | Author: Thinkstock foto: Thinkstock

Stručnjaci kažu:

Sadrže bakar, koji je bitan za apsorpciju i metabolizam željeza te formiranje crvenih krvnih zrnaca. Visoki nivoi vitamina B2 mogu ublažiti migrene, a fosfor pomaže kalciju izgraditi kosti i zube. Lignje su sjajne kao predjelo, ali izbjegavajte pržene. Iako imaju samo oko 70 kalorija na 100 grama, prženje će utrostručiti kalorije i dodati transmasnoće za koje se vjeruje da povećavaju rizik od nekih vrsta karcinoma.

 

Lignje s limunom i češnjakom Možda vas zanima... Morski gušti: Lignje s limunom i češnjakom Recepti

 

Iznimno su važan izvor bjelančevina, koje se u usporedbi s bjelančevinama mesa odlikuju lakšom probavljivošću (sadrže manje kolagena), boljom iskoristivošću i povoljnijim aminokiselinskim sastavom. Lignje sadrže nizak postotak zasićenih masnih kiselina i natrija, ali imaju visok udio kolesterola.

punjene lignje | Author: Thinkstock foto: Thinkstock

 

Pikantne lignje Možda vas zanima... Kakav spoj: Pikantne lignje za savršen petak Recepti

 

Kada je riječ o ljekovitim osobinama lignji, prije svega zbog bogatstva selenom (44 mikrograma u 100 g svježih liganja), čuva elastičnost tkiva i produžava oksidaciju nezasićenih masnih kiselina. Zahvaljujući antioksidativnom djelovanju, ovaj mikroelement smanjuje rizik od karcinoma, kardiovaskularnih bolesti, upala, kao i privremenog starenja i nastanka katarakte.

 

lignje-punjene-orzom-i-blit.jpg Možda vas zanima... Lignje punjene orzom i blitvom Recepti

 

Osim što su bogate visokokvalitetnim bjelančevinama, lignje sadrže značajne količine vitamina i minerala: vitamina B12, riboflavina, niacina, pantotenske kiseline, vitamina E, vitamina C, vitamina B6, tiamina, selena, fosfora, cinka, magnezija, kalija, željeza i kalcija.

Koju količinu jesti: Porcija veličine šake (vaše, ne tuđe)!

Komentari 0
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.