Špajza 13705 prikaza 09. ožujka 2017.

Otkrijte sve mogućnosti upotrebe prosa u kulinarstvu

Thinkstock
gastro postao gastro.24sata.hr
Ova mala okrugla žitarica, izvrsno se slaže sa slanim i slatkim jelima.

Popularna žitarica kod nas se tek nedavno počela aktivnije koristiti u kulinarstvu. Ljudi su ju uglavnom doživljavali kao hranu za papige ili hrčke. No proso je puno više od toga!

Sjajna žitarica, koja ne samo da je ukusna, već je i zdrava. Vjerovali ili ne, proso je jedna vrlo stara žitarica te postoji čak od neolita. U prehrani se koristila tisućama godina, no u Europi i Americi se dugo smatrala samo stočnom hranom. 

Zbog orašastog mirisa i okusa prosa, sjajno se slaže sa slanim i slatkim jelima, tako da ga možete dodati u salate, variva, rižota, ali s njim možete pripremiti i sjajan doručak ili večeru - ako skuhate proso i pomiješate ga s malo meda ili javorovog sirupa i svježim voćem, dobit ćete fantastičan i brzi hranjivi obrok.

 | Author: Thinkstock Thinkstock

Proso je također i jedna od onih žitarica koju mogu jesti osobe sa celijakijom zato što ne sadrži gluten. Osim bezglutenskog svojstva, proso sadrži još mnoštvo korisnih i hranjivih tvari pa tako u 100 g prosa ima čak 15% proteina, a sadrži i visok udio vitamina B-kompleksa, vlakana, tiamin, niacin i riboflavin

Osim navedenih sastojaka, proso sadrži i magnezij te fosfor. Fosfor nam pomaže u obnovi stanica i u proizvodnji DNA i RNA, a magnezij pak pomaže očuvanju i zaštiti  zdravlja srca, ali i općenito, magnezij pomaže opustiti mišiće nakon napornih treninga, pomaže nam osjećati se bolje i vedrije.

 | Author: Thinkstock Thinkstock

S obzirom na to da proso ima alkalna svojstva, blagotvorno djeluje na naš želudac i probavu. Također, proso pomaže očistiti organizam, regulira probavu i jača imunitet

Proso pripremite tako da šalicu prosa stavite u 2 1/2 šalice zakuhane vode i kuhajte ga oko 15 minuta - dok ne omekša. Ovako pripremljen proso možete pomiješati sa suhim voćem, medom i cimetom i imat ćete sjajan doručak ili večeru. Isto tako kuhani proso možete staviti u salatu te pripremiti ukusan i zdrav obrok.

Ako želite proso staviti u varivo, dodajte sušeni proso (ne kuhani) u varivo 15 minuta prije kraja kuhanja. Osim variva, proso možete skuhati i kao rižu te ga koristiti kao ukusan prilog mesnim jelima i ribi. Također, možete s njim pripremiti i povrtni rižoto. 

 | Author: Thinkstock Thinkstock

Osim predloženih jela, s prosom možete pripremati i jela iz woka

S obzirom na divan okus i miris prosa, mi bismo ga stavili u gotovo svako jelo. A i njegova hranjiva svojstva su upravo sjajna te ga svakako preporučujemo uvrstiti u svakodnevnu prehranu!

Komentari 0
Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.